W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynSzkoleniaKonferencjeKsiążkiSklepPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie i przywództwo | Rozwój pracowników, Zarządzanie talentami

Liczy się potencjał, a nie doświadczenie

Claudio Fernandez Araoz, Joanna Socha
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się

Wykładowca Harvard Business School przekonuje, że doświadczenie i edukacja nie powinny mieć kluczowego znaczenia w rekrutacji.

Firmy chcące pozyskać najlepszych kandydatów, którzy poradzą sobie w nieustannie zmieniającym się środowisku biznesowym, powinni się upewnić, że kandydat ma potencjał do rozwijania się. W rozmowie z Joanną Sochą, redaktorką „Harvard Business Review Polska”, Claudio Fernández‑Aráoz, starszy doradca Egon Zehnder, wyjaśnia, co dokładnie oznacza potencjał i jak go mierzyć.

Podejmowanie dobrych decyzji personalnych jest jednym z kluczowych elementów dla sukcesu firmy. Przecież wszystko w końcu zależy od ludzi, których zatrudnisz – przekonuje Claudio Fernández‑Aráoz, ekspert w dziedzinie pozyskiwania i utrzymania talentów. Potencjał staje się coraz ważniejszy m.in. ze względu na zmiany polityczne, gospodarcze, społeczne i technologiczne. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu edukacja i doświadczenie kandydatów schodzą na dalszy plan. Dlaczego? Bo wiedza, którą zdobyłeś podczas studiów, szybko się przedawnia, a doświadczenie nie oznacza automatycznie posiadania odpowiednich kompetencji do wykonywania danej pracy: fakt, że robiłeś coś w przeszłości, nie oznacza, że robiłeś to świetnie. Świat się zmienia, a wraz z nim kompetencje, które powinien posiadać odpowiedni kandydat do pracy.

Interesujesz się tematyką HR? Dołącz do Klubu HR!

HR 2017. Kto zwycięży w walce o pracownika?

To wyjątkowa społeczność liderów HR, którzy chcą pełnić strategiczne funkcje w swoich organizacjach. Aktywizujemy przedstawicieli działów personalnych, uzupełniamy i doskonalimy ich kompetencje biznesowe oraz tworzymy przestrzeń do wartościowego networkingu. Dowiedz się więcej!

Zdaniem Fernándeza Aráoza największe znaczenie ma potencjał, rozumiany jako zdolność do rozwijania się, uczenia i dostosowywania się do zmieniających warunków. Jedynie kandydaci, którzy będą charakteryzowali się wysokim potencjałem, będą w stanie sprostać wyzwaniom pracy w przyszłości, pracy, która zdaniem ekspertów będzie inna i na pewno bardziej skomplikowana.

Jak menedżerowie polskich firm mogą zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie odpowiedniej osoby? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu, w którym autor bestsellera „It’s Not the How or the What but the Who: Succeed by Surrounding Yourself with the Best” opowiada m.in. o trendach, które wpływają na rekrutację, pozyskiwaniu najlepszych pracowników oraz zwalnianiu tych, którzy nie radzą sobie w zmieniającym się otoczeniu biznesowym. W wywiadzie tym Claudio Fernández‑Aráoz porusza również temat robotów i technologii oraz ich wpływu na przyszłość pracy.

Polecamy również:
Jak przekazać informację zwrotną, z której naprawdę ktoś może skorzystać?
Zarządzanie i przywództwo | Udzielanie informacji zwrotnej, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
Jennifer Porter
Aby uzyskać lepsze efekty burzy mózgów, podziel się obciachową historią
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Kreatywność
Leigh Thompson
Przemysław Chojecki: musimy być odważni
Zarządzanie i przywództwo | Zarządzanie sobą
Przemysław Chojecki

Claudio Fernandez Araoz Starszy doradca w firmie Egon Zehnder.

Joanna Socha Redaktorka "Harvard Business Review Polska". Absolwentka Columbia Journalism School w Nowym Jorku.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie i przywództwo
Polecamy również:
Jak przekazać informację zwrotną, z której naprawdę ktoś może skorzystać?
Zarządzanie i przywództwo | Udzielanie informacji zwrotnej, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
Jennifer Porter
Aby uzyskać lepsze efekty burzy mózgów, podziel się obciachową historią
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Kreatywność
Leigh Thompson
Przemysław Chojecki: musimy być odważni
Zarządzanie i przywództwo | Zarządzanie sobą
Przemysław Chojecki
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytania
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2018 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja