Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-194-kwiecień-2019-Kształtowanie liderów jutra

Nr 194, kwiecień 2019

Kształtowanie liderów jutra

Firmy coraz silniej odczuwają potrzebę rozwijania cech przywódczych u swoich pracowników, i to nie tylko u tych, którzy zajmują najwyższe stanowiska w organizacji. Coraz częściej tworzone są ponaddziałowe zespoły projektowe, w których znaczący nacisk kładzie się na inicjatywę, umiejętność podejmowania decyzji i brania za nią odpowiedzialności. Tymczasem w branży kształcenia liderów panuje spory zamęt. Z jednej strony, jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne firmy szkoleniowe, z drugiej natomiast – mało które oferują programy skrojone na miarę dzisiejszych potrzeb. Wyzwania współczesnego świata wymagają wyjścia poza utarte schematy nauczania i tworzenia programów spersonalizowanych, opartych na narzędziach cyfrowych i platformach interaktywnych. Duża wartość edukacyjną niesie też ze sobą networking. Nie zapominajmy jednak, że kluczowym elementem rozwoju jesteśmy my sami – nasza chęć do nieustannego kształcenia się i zdobywania kolejnych umiejętności.

Z najnowszego numeru dowiecie się również:
• Jak zdefiniować firmową markę i skutecznie ją komunikować?
• Co zrobić, by twoja platforma AI stała się ulubioną platformą konsumentów?
• Czy w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy można stworzyć wartościowe miejsca pracy dla pracowników fizycznych?
• Czy istnieją sposoby na unikniecie kryzysu wieku średniego
• Jak odnaleźć się w nowej firmie i zbudować tam swoją pozycję?

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Magazyn do słuchania

Trendy

Co Polacy kupują w sieci
Co sprawi, że twoje szanse zatrudnienia wzrosną
Zielone rady nadzorcze
Prezesi z materialistycznym podejściem do życia podejmują większe ryzyko biznesowe
Zaufanie liczy się bardziej niż pewność
Niedostatek elastyczności
Nowatorski sposób na poprawę zadowolenia klientów
Nie chodzi o to, aby wywierać nacisk na ludzi
Technologia 5G wpłynie na każdy biznes
Najlepsi pracownicy nie są najlepszymi menedżerami

Okiem czytelnika

Najważniejszy jest interes grupy
Chce się chcieć

Jak to zrobiłam

Zakupy w outsourcingu

Jak to zrobiłem

Jak stworzyłem kulturę ciekawości

Temat numeru

Przyszłość branży kształcenia liderów
Ucz się od ludzi, a nie w salach wykładowych
Rozwój zawodowy leży w gestii samych pracowników
Firmy mają dostęp do szkoleń, reszta zależy od nich samych

Koncepcje

Dlaczego niektóre platformy prosperują, a inne mają kłopoty
Marketing w dobie cyfrowych asystentów
Wypłata to nie wszystko
Określ tożsamość firmowej marki
Zdeterminowana organizacja

Raport

W pogoni za liderami elektromobilności
Stacje szybkiego ładowania powstają w Polsce
Ekologiczny transport
Ekologiczna flota samochodowa
Ekosystem elektromobilności w Katowicach
Elektryczny Crafter w logistyce miejskiej

Raport

Zmiana dzięki transparentności
Efektywnie słuchamy pracowników
Równowaga i zaangażowanie idą w parze
Rozwój ludzi jest kluczowy dla rozwoju biznesu
Rozwój na każdym etapie kariery

Zarządzanie sobą

Pokonaj kryzys wieku średniego

Sekcja specjalna

Z głową w chmurach. Jak wykorzystać moc sztucznej inteligencji?

Studium przypadku

Firma nadmiernie elastyczna
Jacek Kwieciński: Nie każdy ma w sobie wystarczająco dużo elastyczności
Bartłomiej Leszczyński: każdy menedżer, planując projekt, zakłada zbyt dużą dostępność czasową swojego zespołu

Refleksje

Michael Ovitz: Dolina Krzemowa totalnie mnie zauroczyła