Magazyn

Kształtowanie liderów jutra
Najnowsze wydanie

Nr 194, kwiecień 2019

Kształtowanie liderów jutra

Firmy coraz silniej odczuwają potrzebę rozwijania cech przywódczych u swoich pracowników, i to nie tylko u tych, którzy zajmują najwyższe stanowiska w organizacji. Coraz częściej tworzone są ponaddziałowe zespoły projektowe, w których znaczący nacisk kładzie się na inicjatywę, umiejętność podejmowania decyzji i brania za nią odpowiedzialności. Tymczasem w branży kształcenia liderów panuje spory zamęt. Z jednej strony, jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne firmy szkoleniowe, z drugiej natomiast – mało które oferują programy skrojone na miarę dzisiejszych potrzeb. Wyzwania współczesnego świata wymagają wyjścia poza utarte schematy nauczania i tworzenia programów spersonalizowanych, opartych na narzędziach cyfrowych i platformach interaktywnych. Duża wartość edukacyjną niesie też ze sobą networking. Nie zapominajmy jednak, że kluczowym elementem rozwoju jesteśmy my sami – nasza chęć do nieustannego kształcenia się i zdobywania kolejnych umiejętności.

Z najnowszego numeru dowiecie się również:
• Jak zdefiniować firmową markę i skutecznie ją komunikować?
• Co zrobić, by twoja platforma AI stała się ulubioną platformą konsumentów?
• Czy w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy można stworzyć wartościowe miejsca pracy dla pracowników fizycznych?
• Czy istnieją sposoby na unikniecie kryzysu wieku średniego
• Jak odnaleźć się w nowej firmie i zbudować tam swoją pozycję?

Lista artykułów

Nr 194, kwiecień 2019

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 194.

Trendy

Co Polacy kupują w sieci

PREMIUM

Walka o klienta w sektorze dóbr konsumpcyjnych jest dziś intensywna i zróżnicowana jak nigdy dotąd. Detaliści rywalizują z przedsiębiorstwami, które do niedawna były ich dostawcami, a obecnie sprzedają swoje produkty online.

Co sprawi, że twoje szanse zatrudnienia wzrosną

Menedżerowie odpowiedzialni za rekrutację często próbują ustalić, czy kandydat dobrze „wpisuje się” w kulturowe normy organizacji, ponieważ taka kompatybilność w wielu przypadkach zwiastuje jego sukces w pracy.

Zielone rady nadzorcze

Badanie, którym objęto 1681 przedsiębiorstw, wykazało, że 82% z nich nakazuje swoim radom, aby nadzorowały ryzyko i szanse związane z ziemskim klimatem.

Prezesi z materialistycznym podejściem do życia podejmują większe ryzyko biznesowe

Po ludziach pożądających w życiu lepszych rzeczy powinniśmy spodziewać się, że będą dokonywali wyborów, które pomogą im te rzeczy zdobyć – nawet jeśli oznacza to podejmowanie dużego ryzyka. Czy badania przeprowadzone w sektorze bankowym potwierdzają tę prawidłowość?

Zaufanie liczy się bardziej niż pewność

Jedno z badań wskazuje na to, że ludzie wolą doradców, którzy wzbudzają zaufanie pewnością siebie.

Niedostatek elastyczności

Pracodawcy wiedzą, że pracownicy pragną elastyczności, i wiele firm twierdzi, że ją zapewnia. Czy tak jest na pewno? 

Nowatorski sposób na poprawę zadowolenia klientów

PREMIUM

Sprawdź, jakie wnioski można wyciągnąć, analizując firmową pocztę elektroniczną i w jaki sposób może się to przysłużyć sprzedaży.

Nie chodzi o to, aby wywierać nacisk na ludzi

PREMIUM

Jak wyniki przeprowadzonych w firmie Genpact badań wpłynęły na pracowników?

Technologia 5G wpłynie na każdy biznes

W 2019 roku klienci na całym świecie będą mogli zaobserwować pierwsze wdrożenia technologii 5G. Usługi sieci piątej generacji wdroży 25 operatorów na świecie – wynika z raportu Deloitte Technology, Media and Telecommunications Predictions 2019.

Najlepsi pracownicy nie są najlepszymi menedżerami

Zgodnie z zasadą Petera awanse menedżerów opierają się przede wszystkim na wynikach uzyskanych na wcześniejszych stanowiskach, nawet jeśli szansa na sukces w nowej roli jest nieduża. Aby zweryfikować tę tezę, niedawno przeprowadzono badanie mające ocenić, czy rzeczywiście firmy pomijają najlepszych potencjalnych menedżerów.

Okiem czytelnika

Najważniejszy jest interes grupy

Od Zgorzelca do Gorlic, w czterech województwach, 25 tysięcy ludzi pracuje na wyniki Grupy TAURON, energetycznego giganta, jednego z pięciu w kraju, który zaspokaja potrzeby energetyczne południowej Polski.

Chce się chcieć

O zarządzaniu zmianą, o komunikacji i budowaniu zaangażowania oraz zaufania mówi prezes Unum Życie Aneta Podyma-Milczarek.

Jak to zrobiłam

Zakupy w outsourcingu

PREMIUM

Gdy zarząd Grupy Danfoss położył nacisk na wyeliminowanie organizacyjnej złożoności, przed szczególnie trudnym wyzwaniem stanął dział zakupów współpracujący z olbrzymią liczbą kooperantów.

Jak to zrobiłem

Jak stworzyłem kulturę ciekawości

PREMIUM

Kiedy firma SurveyMonkey zapytała klientów, co najbardziej cenią w jej ofercie, a pracowników --- co sprawia, że z ochotą przychodzą do pracy, w odpowiedziach padało słowo "ciekawość".

Temat numeru

Przyszłość branży kształcenia liderów

PREMIUM

Luki w tradycyjnych programach rozwoju cech przywódczych sprawiają, że pojawia się miejsce dla form edukacji, które bardziej odpowiadają potrzebom menedżerów i mają bardziej demokratyczny charakter.

Rozwój zawodowy leży w gestii samych pracowników

PREMIUM

Redaktorzy HBR --- Amy Bernstein i Daniel McGinn --- zorganizowali okrągły stół z udziałem ludzi odpowiedzialnych za kształcenie personelu. Oto co nam powiedzieli na temat spersonalizowanej edukacji.

Firmy mają dostęp do szkoleń, reszta zależy od nich samych

PREMIUM

Coraz szybciej zmieniające się środowisko biznesowe, mocno zakotwiczone w znanym już świecie VUCA, wymaga od firm, by stale rozwijały umiejętności pracowników.

Koncepcje

Dlaczego niektóre platformy prosperują, a inne mają kłopoty

PREMIUM

Przykłady Alibaby, Tencenta i Ubera mogą nam sporo powiedzieć o budowaniu skutecznych sieci. Sukces zależy od pięciu czynników wpływających na ich funkcjonowanie.

Marketing w dobie cyfrowych asystentów

PREMIUM

Asystenci AI sprawią, że relacje między firmami a klientami ulegną przeobrażeniu.

Wypłata to nie wszystko

PREMIUM

Pięćdziesiąt lat temu Amerykanie dokładnie wiedzieli, co stanowi dobrą pracę dla pracownika fizycznego: stanowisko przy linii montażowej w jednej z dużych firm produkcyjnych w rodzaju General Motors.

Określ tożsamość firmowej marki

PREMIUM

Budowa silnej tożsamości korporacji jest o wiele trudniejsza niż stworzenie marki produktu. Przedstawiamy narzędzie, które ci w tym pomoże.

Zdeterminowana organizacja

PREMIUM

Firmy z branży opieki zdrowotnej muszą zadbać o to,  żeby wszystkim pracownikom zależało na realizacji nadrzędnego celu. W jaki sposób zdołały przekuć pasję i upór w dobre wyniki?

Raport

W pogoni za liderami elektromobilności

Po roku od wejścia w życie ustawy o elektromobilności Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, analizuje, na jakim etapie jest polski sektor zeroemisyjnego transportu i jakie są perspektywy jego rozwoju.

Stacje szybkiego ładowania powstają w Polsce

Zielonogórska firma Ekoenergetyka wyrasta na jednego z europejskich potentatów w dziedzinie elektromobilności. Z jej produktów już teraz korzystają największe koncerny.

Ekologiczny transport

Samochody z napędem spalinowym i dymiące kominy na potęgę zatruwają środowisko. Zdrowy rozsądek nakazuje wymienić przestarzałe technologie na nowoczesne, proekologiczne rozwiązania.

Ekologiczna flota samochodowa

Projekt "Las energii" realizowany przez Lasy Państwowe jest kompleksowym, interdyscyplinarnym przedsięwzięciem, którego cele są spójne z celami polityki energetycznej UE i Polski.

Ekosystem elektromobilności w Katowicach

Troska o środowisko wykreowała w społeczeństwie zainteresowanie elektromobilnością. Jednym z najważniejszych elementów ekologicznego stylu życia jest współdzielenie elektrycznych samochodów.

Elektryczny Crafter w logistyce miejskiej

Popularność pojazdów elektrycznych wzrasta nie tylko w segmencie transportu osób, ale również towarów.

Raport

Zmiana dzięki transparentności

Coraz częściej nawet dla największych i najbardziej prestiżowych firm na świecie poważnym wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie talentów, ale również ich utrzymanie.

Efektywnie słuchamy pracowników

W tym roku Bank Gospodarstwa Krajowego zdobył swój pierwszy tytuł Top Employers. Mimo głębokich zmian, przez które przechodzi organizacja, zaangażowanie pracowników wyraźnie rośnie.

Równowaga i zaangażowanie idą w parze

Duża rotacja pracowników, brak zaangażowania i wysoka absencja chorobowa to przejawy nieefektywnego zarządzania kadrami. 

Rozwój ludzi jest kluczowy dla rozwoju biznesu

Skuteczna realizacja strategii biznesowej wymaga profesjonalnej i zaangażowanej kadry. Ale jak wykorzystać potencjał utalentowanych pracowników?

Rozwój na każdym etapie kariery

PKN ORLEN to jedna z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej i lider w branży energetycznej. Wszystko to dzięki zrównoważonej polityce kadrowej, nastawionej na osiąganie długoterminowych celów.

Zarządzanie sobą

Pokonaj kryzys wieku średniego

PREMIUM

Czujesz się wypalony zawodowo, będąc na półmetku kariery? Sprawdź, co za tym stoi i jak możesz to zmienić.

Sekcja specjalna

Z głową w chmurach. Jak wykorzystać moc sztucznej inteligencji?

Dostęp do mocy obliczeniowej jest kluczowy dla pełnego wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji w biznesie. Nie oznacza to jednak, że do wdrożenia takiego rozwiązania są niezbędne superkomputery.

Studium przypadku

Firma nadmiernie elastyczna

PREMIUM

Młody menedżer dostaje posadę w polskim oddziale firmy lotniczej, produkującej drony komercyjne. Szybko zauważa, że trafił do firmy bardzo różniącej się od tej, w której pracował poprzednio.

Jacek Kwieciński: Nie każdy ma w sobie wystarczająco dużo elastyczności

Rozpoczynając pracę w Aviation Engineering Polska, Łukasz dołączył do organizacji, której załogę silnie motywowały sukcesy.

Bartłomiej Leszczyński: każdy menedżer, planując projekt, zakłada zbyt dużą dostępność czasową swojego zespołu

Sytuacja, w której znajduje się AEP, jest dość typowa dla firm, których liderzy, chcąc osiągnąć dużą skalę działalności, zaprojektowali swoje struktury organizacyjne według wzorca macierzowego.

Refleksje

Michael Ovitz: Dolina Krzemowa totalnie mnie zauroczyła

Jako współzałożyciel agencji artystycznej Creative Artists Agency i jej wieloletni szef zrewolucjonizował sposób zawierania wielkich kontraktów w przemyśle filmowym, muzycznym i mediów korporacyjnych.