X
Następny artykuł dla ciebie

Konsument 2020, czyli jakie zmiany czekają branże retail i consumer [RELACJA]

Które zmiany w zachowaniach i potrzebach zakupowych klientów wpłyną na branże retail, FMCG i consumer goods w nadchodzącym roku? To jedno z wielu pytań, które padło podczas śniadania biznesowego Konsument 2020.

Śniadanie biznesowe Konsument 2020, które odbyło się 26 września w Warszawie, było świetną okazją do omówienia najbardziej aktualnych światowych trendów w branży retail i consumer i zaprezentowania wniosków płynących z dwóch najważniejszych dla branży raportów biznesowych opracowanych przez OC&C Strategy Consultants: Global 50 i High Velocity Retail. Pierwszy z nich to ranking największych firm z branży FMCG na świecie. Zawiera on szereg informacji na temat działań rynkowych i zainteresowań inwestycyjnych gigantów z branży. Drugi z raportów natomiast jest analizą działań rynkowych ponad 1000 największych retailerów na świecie.

W trakcie spotkania rozmowy toczyły się na temat potrzeb i zachowań zakupowych klientów zarówno z Polski, jak i kluczowych rynków zagranicznych na czterech kontynentach – w Europie Zachodniej, Azji, Ameryce Północnej i Południowej. Swoim doświadczeniami w tym obszarze dzielili się konsultanci i praktycy z długoletnim doświadczeniem w pracy z klientem.

Śniadanie rozpoczęli Will Hayllar, partner zarządzający londyńskim biurem OC&C Strategy oraz James George, globalny szef międzynarodowej firmy doradczej OC&C Strategy, którzy zaprezentowali, jak światowi giganci odpowiadają na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów. Z kolei w debacie, którą poprowadziła redaktorka „Harvard Business Review Polska” Joanna Socha na temat kształtowania strategii rynkowej i produktowej oraz adresowania oferty do klienta końcowego w kraju i za granicą, głos zabrali partnerzy i partnerzy zarządzający OC&C Strategy Consultants z różnych rynków: amerykańskiego – Coye Nokes, azjatyckiego – Adam Xu, południowo amerykańskiego – Alessandro Laudares, zachodnioeuropejskiego – Anthon Gent, oraz polskiego – Marek Zdziech.

Ostatnim punktem śniadania biznesowego Konsument 2020 był panel dyskusyjny, w trakcie którego zaproszeni goście starali się odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących efektywnej współpracy pomiędzy producentami i retailerami. Swoimi opiniami w tym obszarze dzielili się z uczestnikami wspomniany wyżej Marek Zdziech, partner zarządzający warszawskim biurem OC&C, Grzegorz Wachowicz, dyrektor handlu i marketingu RTV EURO AGD oraz Marek Sypek, dyrektor generalny Stock Polska, a rozmowę moderowała Joanna Koprowska, redaktor „Harvard Business Review Polska”.

Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych fragmentów spotkania:

PRZECZYTAJ TAKŻE: Czego chcą klienci? »

Ilu wersji tego samego produktu oczekują konsumenci? 

Większość klientów deklaruje, że chciałaby móc wybierać spośród kilku wersji tego samego produktu. Praktyka pokazuje jednak, że takie oczekiwania uzależnione są od tego, czy produkt jest kupowany dla przyjemności, czy dla zaspokojenia potrzeb praktycznych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy