Klub CFO / Lider operacyjny

Powrót na stronę główną klubu

Staw czoła wyzwaniom nowej rzeczywistości i zostań liderem operacyjnym

CFO nie tylko przeprowadza operacje finansowe, ale staje się także liderem transformacji cyfrowej w firmie, poszerzając swoje kompetencje o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań IT. Dzięki nim jest w stanie skuteczniej wybierać rozwiązania umożliwiające optymalizację działań operacyjnych przedsiębiorstwa, tworzyć dodatkową wartość dla klientów, podnosić doskonałość operacyjną firmy i kreować analityczne zaplecze dla zarządu, pomagając w podejmowaniu ważnych z dla rozwoju organizacji decyzji.

5 kluczowych obszarów cyfrowej transformacji 

Rozpoczynając projekt transformacji cyfrowej firmy, trzeba przyjąć plan działań. Ale od czego zacząć? W jakich kategoriach należy rozpatrywać konieczność zmian?

Transformacja cyfrowa

Co łączy udane transformacje cyfrowe? 

W ciągu ostatnich dwóch stuleci – od wprowadzenia lokomotywy parowej po podbicie rynku przez opony radialne – innowacje technologiczne radykalnie zmieniły krajobraz biznesu.

Transformacja cyfrowa wymaga nowych kompetencji 

W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost oczekiwań wobec członków rad nadzorczych. Najbardziej pożądanymi kompetencjami są umiejętność całościowego spojrzenia na biznes.

5 sposobów, jak pomóc pracownikom poradzić sobie z transformacją cyfrową 

Poznaj obszary praktyki oraz inwestycji, które zapewniają skuteczniejszą organizację pracowników wokół oczekiwań i potrzeb konsumentów korzystających z urządzeń cyfrowych.

Opłaca się być cyfrowym liderem 

Nowe badanie z udziałem 344 dużych firm amerykańskich wyłoniło cyfrowych "liderów" i "maruderów". Czym się od siebie różnią?

Klub CFO

Innowacje

Na innowacjach można zarobić 

Istnieje tylko jedna, trwała przewaga konkurencyjna: zdolność do tworzenia i wprowadzania na rynek zyskownych innowacji.

Proste innowacje dają olbrzymie korzyści 

Sieć drogerii Rossmann od lat aktywnie stosuje standardy GS1, dotyczące identyfikowania towarów. Czy podobny system może działać u dostawców?

Tanie innowacje 

Nawet wówczas, gdy firma zaciska pasa, istnieje możliwość urynkowienia nowych produktów i usług, które spodobają się klientom i odpowiedzą na ich niezaspokojone potrzeby. 

Inwestorzy nie doceniają innowacji 

Czy innowacja może być źródłem przewagi konkurencyjnej? Jak najbardziej, jednak nie wszyscy inwestorzy to doceniają.