Magazyn

Kierowanie transformacją
Najnowsze wydanie

Nr 177, listopad 2017

Kierowanie transformacją

Każdy numer magazynu biznesowego „Harvard Business Review Polska” to praktyczna dawka wiedzy biznesowej niezbędnej do efektywnego działania i ciągłego rozwijania swoich kompetencji. Autorami artykułów o przywództwie, zarządzaniu, sprzedaży i marketingu są naukowcy związani z Uniwersytetem Harvarda, a także doświadczeni praktycy biznesu. W „Harvard Business Review” nie brakuje polskiego spojrzenia. Znajdziesz tu m.in. inspirujące studia przypadku, komentarze specjalistów, a także raporty z badań. Każde wydanie magazynu „Harvard Business Review Polska” ma swój temat przewodni, któremu redaktorzy HBRP poświęcili szczególną uwagę. Poniżej prezentujemy informacje o tym, jakie treści zawiera aktualny numer magazynu HBRP.

- W jaki sposób efektywnie zarządzać zmianą?
- Jak budować pozytywne doświadczenia zakupowe?
- Dlaczego nie można polegać wyłącznie na opinii tłumu?
- Co robić, gdy nie znosisz swego szefa?

Przeczytaj wstępniak redaktora naczelnego »

Lista artykułów

Nr 177, listopad 2017

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 177.

Trendy

Patriotyzm konsumencki jest coraz silniejszy

PREMIUM

Sprawdź, czy polski aspekt marki stanowi zachętę do zakupu oraz czy zależy od kategorii produktu.

Opłaca się być cyfrowym liderem

Nowe badanie z udziałem 344 dużych firm amerykańskich wyłoniło cyfrowych "liderów" i "maruderów". Czym się od siebie różnią?

Crowdsourcing w nowym świetle

PREMIUM

Dlaczego głosy konsumentów w sieci nie są wiarygodnymi wskaźnikami faktycznej wartości pomysłu?

Nie można polegać wyłącznie na opinii tłumu

PREMIUM

Pomysł, który ma osiem polubień, nie musi być lepszy do tego, który ma ich siedem – prawa nauk ścisłych nie mają tu zastosowania.

Renomowane firmy dokonują bardziej ryzykownych przejęć

Od uzyskania dostępu do nowych technologii po zdynamizowanie swojego wzrostu. Poznaj powody, dla których firmy decydują się na przejęcia.

Jak budować pozytywne doświadczenia zakupowe

PREMIUM

Poznaj sposoby, w jakie producenci i sieci handlowe próbują poradzić sobie ze zjawiskiem cyfryzacji i spadkiem lojalności klientów.

Zalety i wady sugerowania wartości darowizny

Opcje domyślne w deklaracjach do wypełnienia. Jak sprawdzają się te bodźce w przypadku zbierania funduszy przez organizacje dobroczynne?

W jaki sposób krótkookresowe cele sprzedażowe wpływają na zysk firmy

Dowiedz się, jak wpływają na handlowców krótkookresowe cele sprzedażowe, na podstawie doświadczeń szwedzkiej sieci sklepów z elektroniką.

Jak sztuczna inteligencja zmienia HR

PREMIUM

Sprawdź wyniki analizy ankiety Cube Research, aby się dowiedzieć, jak w najbliższej przyszłości nowe technologie wpłyną na funkcjonowanie działu personalnego.

Okiem czytelnika

Zarządzanie oparte na wiedzy

Automatyzacja i cyfryzacja wpływają na funkcjonowanie współczesnych organizacji, szczególnie na sektor usługowy.

Temat numeru

Jak przebudowałem General Electric

PREMIUM

Przez sześć tysięcy dni kierował zespołem składającym się z 300 tysięcy ludzi. Jakie wskazówki dotyczące zarządzania firma ma prezes GE --- Jeff Immelt?

Zarządzanie zmianą to duże wyzwanie

PREMIUM

Jak GE w Polsce dostosowuje globalne zmiany do lokalnych warunków?

Globalny eksperyment rozwojowy

PREMIUM

Jak General Electric godzi lokalne potrzeby i ogólnoświatową skalę działania?

Analityka w służbie HR

PREMIUM

Nowe analityczne oblicze HR w General Electric. Jak tam się to robi?

Jak to zrobiłem

Zbudowałem zrównoważony łańcuch dostaw

PREMIUM

Luksusowe marki powinny same projektować produkty, które sprzedają, a także monitorować źródła swoich surowców.

Organizacja wyzwalająca zaangażowanie

PREMIUM

Poznaj istotę powodzenia projektu "Szlachetna Paczka". Jak ważna jest umiejętność budowania zaangażowania w trzech grupach "klientów": darczyńców, wolontariuszy i rodzin?

Koncepcje

Przekuj potencjał na realne sukcesy

PREMIUM

66% przedsiębiorstw inwestuje w programy, których celem jest identyfikowanie pracowników o dużym potencjale i ułatwianie im awansu, ale tylko 24% menedżerów wyższego szczebla tych organizacji ocenia je pozytywnie.

Jak przekonać do innowacji cały ekosystem

PREMIUM

W dzisiejszym skomplikowanym ekosystemie biznesowym nie można koncentrować się tylko na klientach czy na własnym biznesie. Należy uwzględniać potrzeby wszystkich interesariuszy.

Strategia w dobie obfitości kapitału

PREMIUM

Pieniądze nie są już dobrem rzadkim. Od jakich czynników zależy więc sukces w biznesie i jakie taktyki pomogą go osiągnąć?

Zwracamy się ku przyszłości

PREMIUM

W 2014 roku wzrost sprzedaży w sieci Walmart gwałtownie wyhamował. Aby nie dopuścić do upadku firmy, rada nadzorcza powołała na stanowisko prezesa Douga McMillona.

Nowe światowe centrum produkcji

PREMIUM

Według danych chińskiego Ministerstwa Handlu, prywatne firmy chińskie dokonują co roku ponad 150 inwestycji w afrykańskim sektorze wytwórczym.

Zarządzanie sobą

Gdy nie znosisz swego szefa

PREMIUM

Masz złe relacje z przełożonym? Zanim zdecydujesz się odejść z firmy, wypróbuj inne sposoby radzenia sobie z tym problemem.

Case Study

Jak wejść na rynek odległy kulturowo

PREMIUM

Dubaj, choć odległy geograficznie i kulturowo, może okazać się wielką szansą dla polskiej firmy Hebert.

Marek Gawlik: Najpierw należy dobrze rozpoznać nowy rynek

PREMIUM

Jeśli podczas tych targów firma pozyska klienta, to jej menedżerowie będą mogli mówić o dużym szczęściu.

Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających

PREMIUM

Jest szereg spraw, o których trzeba pamiętać zanim podejmie się decyzję o wejściu na rynek arabski.

Refleksje

Scott Kelly: W kosmosie różnice przestają mieć znaczenie

Astronauta Scott Kelly w ciągu 20 lat w NASA czterokrotnie przebywał w kosmosie, a ukoronowaniem jego kariery był roczny pobyt na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w roli dowódcy załogi.

Raport

Pod presją polityków, klientów i pracowników

Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.

Dyrektywa mobilności może zniszczyć wiele firm transportowych

Komisja Europejska zaprezentowała osiem głównych kierunków działań dotyczących legislacji. Co właściwie znaczy „równa praca za tę samą płacę”?

Logistyczna brama Europy

Jak Polska stała się ważnym rynkiem dla operatorów logistycznych i jednocześnie bramą łączącą wschód i zachód kontynentu.

Unikalny obiekt logistyczny w branży mleczarskiej

Dowiedz się jak OSM Piątnica zrestrukturyzowała procesy logistyki wewnątrzzakładowej.

Lokalizacja sercem logistyki e-handlu

Wśród klientów firm logistycznych jest coraz więcej reprezentantów e-handlu. Jakie są kluczowe czynniki dla obsługi tego sektora?

Sekcja specjalna

Grupa VIVE wzmacnia biznes logistyczny

O planach biznesowych związanych z centrum logistycznym mówią Bertus Servaas, właścicieli Grupy VIVE, i Grzegorz Woelke, prezes spółki VIVE Transport.

Czy analityka cyfrowa to sposób na zdobycie przewagi biznesowej

Jakich metod analizy danych użyć i jak właściwa interpretacja wyników może przełożyć się na decyzje biznesowe?

Nowoczesne zarządzanie komunikacją w e-handlu

Co można zrobić, aby usprawnić komunikację wewnętrzną w firmie, zoptymalizować obsługę klienta oraz zwiększyć sprzedaż?

Jak oszczędzać energię i monitorować procesy

Poznaj wpływ zużycia energii na koszty funkcjonowania firmy. Jakie są możliwości poprawiania efektywności energetycznej w organizacjach?

Budujemy ofertę, wartości dla klientów

Współczesny klient oczekuje od firmy, która go obsługuje, profesjonalnej współpracy, bazującej na odpowiednim systemie wartości. Jest to szczególnie istotne dla firm branży TSL.

Punkt widzenia

Nowe pojęcie mobilności

O kreowaniu wartości dla małych i dużych firm, nowych produktach na rynku, a także o zmianie podejścia klientów do mobilności.

Z myślą o pracodawcach

Rozmowa o narzędziach, które umożliwiają nadążenie za zmieniającymi się wymogami rynku pracy.