Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-35-styczeń-2006-Kiedy magnes niskich cen nie działa

Nr 35, styczeń 2006

Kiedy magnes niskich cen nie działa

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Praktyka zarządzania cenami w Polsce
Jasny cel, potrzebne lepsze rozwiązania

Komentarz

Najlepsze praktyki

Czy twoje alianse nie są zanadto stabilne?

Czy twoje alianse nie są zanadto stabilne?

| David Ernst, James Banford

Z adresowanej do ponad 30 przedsiębiorstw ubiegłorocznej ankiety firmy McKinsey wynika, że ponad 70% z tych firm zaangażowało się w poważne wspólne przedsięwzięcia, które nie spełniają oczekiwań i wymagają reorganizacji. Inne badania dowodzą natomiast, że alianse, które poszerzają lub w jakikolwiek inny sposób modyfikują swoją skalę działania, mają znacznie większe szanse na sukces (79%) niż alianse, w których nie zachodzą żadne istotne zmiany (33%). Tymczasem firmy matki nie dokonują regularnych analiz swoich aliansów pod kątem potrzeby ich reorganizacji lub podjęcia doraźnych działań naprawczych. W ten sposób tracą ogromną szansę. Firma, która zdecyduje się na restrukturyzację tylko jednego dużego aliansu, ma szanse zwiększyć swoje roczne zyski o 100 – 300 milionów dolarów. Oto przepis na to, jak przekształcić alians w bardziej dochodowe przedsięwzięcie.

»

Artykuł

Światełko w tunelu: otwarta architektura i niezależne doradztwo
VoIP jako narzędzie konkurencji
Każdy pracownik właścicielem (To nie mrzonka)
Keiretsu – prawdziwe partnerstwo z kooperantami
Idealna wiadomość w idealnym momencie
Jak przyciągnąć klienta i nie wpaść w pułapkę niskich cen?

Jak przyciągnąć klienta i nie wpaść w pułapkę niskich cen?

Damian Zapłata, Radosław Przybył

Dynamiczny rozwój tanich sieci handlowych skłania wielu graczy ze środkowej półki cenowej do pójścia w ich ślady i realizowania strategii niskich cen. Tymczasem badania przeprowadzone przez McKinsey & Company na 10 000 konsumentów w pięciu krajach Europy, w tym w Polsce, podważają przekonanie o zorientowaniu klientów tylko na cenę. Aż 80% z nich uważa bowiem cenę za czynnik ważny, ale drugorzędny w wyborze sklepu, choć trzeba pamiętać, że istotne znaczenie ma tu również kategoria produktu. Bardziej od ceny liczą się dla nich takie elementy wartości dodanej, jak wysoki poziom obsługi, skrócenie czasu trwania zakupu, wysoka jakość produktów, czy też szerokość i unikalność asortymentu.

»
Wyzwania dla posiadaczy dużych pieniędzy

Klasyka HBR

Narzucanie tempa: jak konkurować na rynkach, które nie chcą stać w miejscu

Studium przypadku

Awans czy zesłanie?

Raport

Jak efektywnie korzystać z ofert private bankingu?