X
Następny artykuł dla ciebie

Zmienia się charakter pracy, jaką wykonujemy – zmieniają się także nasze potrzeby związane z miejscem pracy. Jak biuro może pozwolić nam wyjść im naprzeciw?

Choć wiele się w sposobie, w jaki pracujemy, zmieniło, to polskie biura wciąż często wyglądają jak z poprzedniej epoki. W naszym artykule „Strefy spotkań – jak usprawnić komunikację” pisaliśmy, że chociaż styl naszej pracy ulega znaczącym zmianom, biura często odzwierciedlają stare sposoby funkcjonowania pracowników. Otwarta przestrzeń z ciasno ustawionymi biurkami i dużymi salami spotkań, uzupełniona gabinetami dla kadry zarządzającej, to częsty widok w naszych miejscach pracy.

Tymczasem jednak, jak pokazują badania, średni poziom zajętości biurek w firmach sięga 45%, co oznacza, że ponad połowa biurek nie jest na co dzień użytkowana. Z czego to wynika?

Dzisiejsze biura to przestrzenie, w których rośnie znaczenie pracy koncepcyjnej i kreatywnej – rośnie bowiem liczba problemów do rozwiązania. I nie jest to domena start‑upów czy agencji reklamowych. Skoro – i dotyczy to każdej branży – szukamy w naszych pracownikach innowacyjności, umiejętności rozwijania biznesu, musimy im zapewnić odpowiednie warunki. Chodzi nie tylko o miejsca sprzyjające skupieniu, ale także przestrzenie wspólnej pracy, w których pracownicy mogą poczuć się swobodnie i twórczo.

  • Jak firmy mogą zapewnić pracownikom odpowiednie środowisko pracy i współpracy?

  • Czy organizowanie w firmach sfer komfortu i odpoczynku sprzyja produktywności?

  • Jak rozwojowi pracowników mogą służyć takie przestrzenie jak kuchnia czy stołówka?

Na te i inne pytania odpowiada Karolina Manikowska, dyrektor działu badań i konsultingu przestrzeni pracy w Grupie Nowy Styl. Zachęcamy do obejrzenia krótkiego materiału filmowego.

Ten tekst jest częścią projektu Biuro: nowa definicja przestrzeni. Poznaj trendy i najlepsze praktyki związane z zarządzaniem miejscem pracy!

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy