X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Jesteś młodym menedżerem? Oto 5 porad, które pozwolą ci się lepiej komunikować

Bill Rosenthal  · 2 min

Jesteś młodym menedżerem? Oto 5 porad, które pozwolą ci się lepiej komunikować

Z pokoleniem milenialsów wiąże się wiele stereotypów. Mówi się, że jest pewne siebie, asertywne, zorientowane na zespół, tolerancyjne i wielozadaniowe. To tylko kilka przymiotników, które wybrałem z artykułu na ten temat w Wikipedii.

W internecie nie brakuje artykułów, które radzą, jak komunikować się z milenialsami oraz nimi zarządzać. Wszyscy już wiemy, że powinniśmy zapewnić im elastyczne środowisko pracy, wyznaczać wyraźną ścieżkę kariery, wspierać gotowość do pracy zespołowej, pomagać w znalezieniu celu w pracy, uczyć się cenić ich autentyczność. Ale jest ich coraz więcej i duża grupa zasila szeregi wyższych kadr kierowniczych. Ważniejsze od zarządzania nimi staje się wspomaganie ich w zarządzaniu innymi. Jeśli jesteś milenialsem i obejmujesz stanowisko kierownicze, tych pięć porad dotyczących komunikacji z pewnością ci się przyda.

Komunikuj się bezpośrednio

Twoje pokolenie nigdy nie żyło w świecie, w którym nie było wiadomości tekstowych. Większość z was komunikuje się tak przez całe życie i bez tego czułaby się zagubiona. Ale na skali intensywności przekazu wiadomości tekstowe – nawet jeśli korzystamy z emotikonów – znajdują się na poziomie wiadomości pisanych alfabetem Morse’a, a e‑mail nie plasuje się o wiele wyżej.

Warto pamiętać, że za każdym razem, kiedy komunikujesz się za pomocą wiadomości tekstowej lub e‑maila, szczególnie z podwładnym, tracisz okazję, aby dowiedzieć się czegoś więcej i wywrzeć wpływ na rozmówcę. Zwiększ udział kontaktów bezpośrednich w komunikacji z innymi, nawet jeśli wykracza to poza twój poziom komfortu.

Przygotuj się

Nie umawiaj się na spotkanie lub rozmowę bez planu, nawet jeśli nie jest on spisany. Zanim rozpoczniesz dyskusję, zbierz myśli i zastanów się, co chcesz osiągnąć. Dzięki przygotowaniu sprawisz wrażenie osoby zrównoważonej i opanowanej, a rozmówcy będą mieli więcej zaufania do twoich umiejętności menedżerskich.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak omijać komunikacyjne wyboje »

Jak pokonać bariery komunikacji? 

Magdalena Różycka PL

Do kadry kierowniczej średniego szczebla trafiają wszystkie firmowe informacje lub większość z nich. Na tej ścieżce często pojawiają się wyboje.

Skup uwagę

Co prawda twoje pokolenie słynie ze zdolności do multitaskingu, ale komunikacja często wymaga pełnej, skoncentrowanej uwagi. Opanuj umiejętności aktywnego słuchania i stosuj je podczas rozmowy. Przekonasz się, że nie tylko pomogą ci wydobyć z rozmowy więcej treści, lecz również sprawią, że rozmówcy będą podchodzić z większą otwartością na do tego, co mówisz i czego od nich oczekujesz. Nie sprawdzaj telefonu podczas rozmowy bez wcześniejszego powiadomienia rozmówcy, że czekasz na ważną wiadomość – postaraj się w ogóle tego nie robić.

Szanuj autonomię

O twoim pokoleniu mówi się, że ceni autentyczność i swobodnie łączy życie zawodowe z prywatnym. Nie zakładaj, że wszyscy będą zaangażowani w pracę przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, nawet jeśli można to powiedzieć o tobie. Nie dzwoń do podwładnych ani nie wysyłaj im wiadomości po godzinach pracy, jeśli możesz tego uniknąć. Wiele osób, szczególnie starszych, stara się zrównoważyć życie zawodowe z prywatnym zamiast je scalać.

Szanuj odczucia

Uważa się, że twoje pokolenie ceni ironię, a nawet wesołkowatość. Pamiętaj, że część twoich podwładnych może należeć do starszych pokoleń i nie rozumieć ironii. Nic tak nie szkodzi komunikacji jak źle zrozumiane poczucie humoru. Często nawet prowadzi to do urażenia uczuć. Zachowaj ironię i wesołkowatość na życie prywatne.

PRZECZYTAJ TAKŻE: PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak dobrze się komunikować? »

Komunikacja bez barier 

Agnieszka Rynkowska

Rozwój nowego modelu dostępu do technologii, określanego mianem cloud computing, jest w powszechnej opinii analityków trendem, który przyczyni się do poważnych oszczędności w kosztach rozwoju i utrzymania rozwiązań informatycznych. Skala tych korzyści jest tym większa, im większa jest organizacja, która korzysta z rozwiązań dostępnych w tym modelu. Czy taki sposób postrzegania tej koncepcji należałoby uznać za słuszny?

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy