X
Następny artykuł dla ciebie

Jak skutecznie dotrzeć do odbiorcy poprzez eventy? Relacja ze śniadania biznesowego z firmą Eventory

Marianna Umerle PL

Event marketing to obecnie jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientami lub kontrahentami na specjalnych wydarzeniach (eventach) firma ma szansę zbudować z nimi trwałe relacje i znacznie zwiększyć swoje przychody. Aby event marketing miał sens, należy odpowiednio monitorować skuteczność działań w tym zakresie. Jednak nie każdy menedżer wie, jak to robić. Podczas śniadania biznesowego z firmą Eventory 3 października 2019 r. omówiliśmy najważniejsze kwestie dotyczące efektywności eventów marketingowych.

Merytoryczną część spotkania rozpoczął trener biznesu Jan Paweł Tomaszewski, który wygłosił inspirujący power speech. Jego wystąpienie motywacyjne o biznesie relacji XXI wieku dotyczyło przekrojowego spojrzenia na biznesową rzeczywistość w kontekście relacji – jak wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś. Ekspert przybliżył zgromadzonym różne formy budowania relacji i wyzwania, którym obecnie należy sprostać, by działać efektywnie. Uczestnicy mieli szansę dowiedzieć się, jak skutecznie przełożyć event marketing na efekty biznesowe.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

Następnie głos zabrał Andrzej Targosz, założyciel i prezes Eventory, który w dwóch obszernych prezentacjach skupił się na problematyce marketingu relacji. Pierwsza z nich omawiała kwestię ekonomii relacji. Główną myślą wystąpienia było budowanie firmy opartej na relacjach, ponieważ żyjemy w czasach, w których biznes jest na nie bardzo zorientowany. Ekspert wyjaśnił, na czym polega budowanie organizacji bazującej na kliencie oraz przed jakimi wyzwaniami stoją obecnie przedsiębiorstwa. Z przedstawionych danych wynika, że aż 20% klientów B2B doświadczyło problemów z firmą lub produktem, a tylko 40% uważa, że firma rozwiązała ich problem. Andrzej Targosz zaprezentował uczestnikom metody pozwalające na budowanie trwałych relacji z klientami; jedną z nich jest oczywiście organizowanie eventów w taki sposób, aby dobrze spełniały swoją funkcję. Na koniec ekspert przeprowadził sesję Q&A, dzięki której goście mieli okazję poruszyć szczegółowe problemy własnych firm i otrzymać merytoryczne wskazówki.

Druga prezentacja prezesa Eventory była omówieniem polskiego event marketingu w liczbach. Według wstępnego raportu przedstawionego w 2019 roku aż 60% ankietowanych przyznało, że event marketing staje się najważniejszym nurtem działań rynkowych firm – tylko niecałe 5% mniej uważa, że to skuteczniejsza metoda od tych tradycyjnych. Co ważne, wszyscy respondenci zgodzili się ze stwierdzeniem, że eventy marketingowe mają bezpośredni wpływ na konkurencyjność biznesu. Wnioski płynące z wystąpienia Andrzeja Targosza nie pozostawiają wątpliwości: efektywność budowana przez bezpośredni kontakt to jedna z najskuteczniejszych metod, która wpisuje się w biznesową rzeczywistość przemian. Dlatego właśnie należy dążyć do jej udoskonalania i bardziej szczegółowego badania.

Ostatnim punktem programu był panel dyskusyjny moderowany przez redaktor HBRP Joannę Koprowską, w którym oprócz Andrzeja Targosza udział wzięli Karolina Drach‑Kowalczyk (WOOD&Company), Dariusz Kwieciński (Fujitsu) i Paulina Mazurek (Bitspiration Booster). Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak zaspokoić potrzebę relacji zespołów, klientów i partnerów, jak zmieniło się spojrzenie firm na relacje z klientami i w jaki sposób można zażegnać problem braku zaangażowania. Podczas panelu przytoczono wyniki globalnej ankiety przeprowadzonej wśród ponad 700 dyrektorów przez Harvard Business Review Analytic Services, gdzie 93% respondentów stwierdziło, że ich organizacje kładą nacisk na organizację wydarzeń, a 57% nadaje temu wysoki priorytet. Zgromadzeni zastanawiali się wobec tego nad problemem mądrego inwestowania w eventy. Na koniec poruszono kwestie ściśle określone w temacie spotkania: co to znaczy udany event i jak mierzyć efektywność wydarzeń biznesowych.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak promować swoją firmę? »

Czego nauczyłem się przez 10 lat, robiąc PR dla Apple 

Cameron Craig

Oto pięć lekcji, które w ogromnym stopniu wpłynęły na to, jak do dziś podchodzę do sztuki komunikacji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy