X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak napisać podanie o awans?

PREMIUM

Paulina Grzęda PL  · 5 min

Jak napisać podanie o awans?

Czujesz, że nadszedł czas na kolejny krok w karierze. Bliscy radzą ci: „Porozmawiaj z szefem, zasługujesz na awans!”. Ale ty wiesz, że to nie takie proste. Zwłaszcza jeśli pracujesz w firmie lub instytucji publicznej, w której komunikacja z kadrą zarządzającą jest mocno sformalizowana i swoją prośbę musisz przedstawić na piśmie. Zobacz, jak rzeczowo uzasadnić, dlaczego zasługujesz na wyższe stanowisko.

W idealnym świecie nie musisz tego robić: szef sam przychodzi do ciebie, chwali za doskonałą pracę i oznajmia, że zostajesz starszym specjalistą, team leaderem, kierownikiem albo dyrektorem działu. Nie zawsze jednak możesz liczyć na takie docenienie – jeśli w twojej firmie nie ma przejrzystego systemu awansów, rzadko masz bezpośredni kontakt z przełożonym albo po prostu czujesz, że twoja obecna rola w organizacji już od jakiegoś czasu wykracza poza obecne stanowisko, weź sprawy we własne ręce. Podobnie, jeśli wiesz, że w firmie zaistniał wakat, którym byłbyś zainteresowany – zgłoś swoją kandydaturę nawet wtedy, gdy firma nie prowadzi rekrutacji wewnętrznej. Jeżeli tylko masz taką sposobność, porozmawiaj z szefem na temat swoich ambicji zawodowych. Gdy nie jest to możliwe lub w firmie istnieje utrwalona praktyka składania podań o awans – złóż oficjalne pismo, postępując według poniższych pięciu porad.

Ten tekst jest częścią projektu HBRP na start kariery. Chcesz przeczytać więcej artykułów pomagających stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce? Nic prostszego.

Przejdź »

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak bez stresu rozmawiać o awansie? »

Jak prosić o awans 

Rebecca Knight

Zwracanie się z prośbą o awans może być źródłem stresu. Ale jeśli jest się przekonanym o gotowości do zrobienia kolejnego kroku, należy o tym powiedzieć.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy