X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Jak napisać list motywacyjny

PREMIUM

Amy Gallo  · 7 min

Jak napisać list motywacyjny

Nikt nie lubi polować na pracę. Przeszukiwanie internetowych tablic ogłoszeń, upiększanie życiorysu, przygotowywanie do męczących rozmów kwalifikacyjnych – to żadna zabawa. Ale być może najtrudniejszą częścią tego procesu jest napisanie skutecznego listu motywacyjnego.

Dostępnych jest tyle sprzecznych porad na ten temat, że trudno się zorientować, od czego zacząć. Faktycznie, w dobie komunikacji cyfrowej można się zastanawiać, czy w ogóle potrzebny jest list motywacyjny.

Co mówią eksperci

Odpowiedź brzmi „tak”. „Nieprzesłanie listu motywacyjnego jest oznaką lenistwa. Można to porównać do pozostawienia błędów ortograficznych i gramatycznych w życiorysie. Tego się po prostu nie robi” – tłumaczy Jodi Glickman, ekspertka ds. komunikacji i autorka książki Great on the Job. Z opinią tą zgadza się John Lees, brytyjski strateg ds. kariery i autor książki Knockout CV. Nawet jeśli zostanie przeczytany tylko jeden na dwa listy motywacyjne, to nadal masz 50% szans, że wysłanie go może ci pomóc, wyjaśnia. „To szansa, żeby się wyróżnić”, dodaje Glickman. Mimo to każda osoba, która napisała kiedykolwiek list motywacyjny, wie, że niełatwo zrobić to dobrze. Oto, jak dać rekrutującym menedżerom to, czego szukają.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy