Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-20-październik-2004-Jak myślą menedżerowie

Nr 20, październik 2004

Jak myślą menedżerowie

Kup prenumeratę

W tym numerze

Wypowiedzi liderów

Przewodzenie przy użyciu emocji

Przewodzenie przy użyciu emocji

| Hirotaka Ta, Linda Stone, John D. Mayer, Janja Lalich, Andrea Jung, Ronald A. Heifetz, Sidney Harman, Steven Gutstein, Daniel Goleman, Elkhonom Goldberg, Rob Goffee, David Gergen, William George, Richard Boyatzis, Howard Book, Carol Bartz, Colleen Barrett

Czy nam się to podoba, czy nie, rola przywódcy polega na zarządzaniu nastrojami swoich ludzi. Najbardziej uzdolnieni liderzy wykonują to zadanie przy użyciu tajemniczej kombinacji umiejętności psychologicznych określanych mianem inteligencji emocjonalnej.

»

Trendy

Lepsze relacje z dystrybutorami poprawiają wyniki firmy
Innowacja jako ostateczność
Przestań całować żaby

Komentarz

Rozmowa

Teoria „sześciu stopni”: czyli jak wykorzystać w biznesie zjawisko sieci

Najlepsze praktyki

Filantropia jako narzędzie marketingu

Artykuł

Umiejętne wykorzystywanie nowych technologii zwiększa efektywność prowadzenia działalności biznesowej
Gadżetowe ciekawostki czy niezbędne rozwiązania
Służebna rola teleinformatyki
Dlaczego efektywny menedżer musi myśleć na pięć sposobów
O sztuce wygrywania ze światowymi gigantami

O sztuce wygrywania ze światowymi gigantami

Andrzej Łokaj 

Napotkawszy barierę popytu lub konkurencyjności na rodzimym rynku, szefowie firm szukają źródeł wzrostu na rozwijających się rynkach za granicą. Niestety, szybko orientują się, że na każdym z tych rynków przyjdzie im się zmierzyć z dużymi międzynarodowymi koncernami. Na poważną rywalizację nie mają równie poważnych pieniędzy, więc często rezygnują z ekspansji. To błąd. Mała polska firma TZMO – producent m.in. podpasek Bella – dowiodła, że nie trzeba mieć dużych pieniędzy, by pokonać globalny koncern na obcym terenie. Choć weszła na strategiczny rosyjski rynek trzy lata po Procter & Gamble i dysponowała nieporównywalnie mniejszym budżetem, to ona, a nie P&G, jest dziś liderem tamtejszej branży produktów higieny osobistej (ma 34%, a drugi w kolejności Procter & Gamble – 29%).

»
Zyskaj jak najwięcej na wszystkich swoich klientach
Dlaczego nawet zdeklarowani pragmatycy potrzebują teorii zarządzania

Klasyka HBR

Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej

Studium przypadku

Nóż w plecy

Raport