W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Streszczenie
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie sobą | Planowanie kariery, Platformy społecznościowe

Jak korzystać z mediów społecznościowych, aby budować umiejętności zawodowe

Alexandra Samuel
Streszczenie
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Jak korzystać z mediów społecznościowych, aby budować umiejętności zawodowe

Jeśli uważasz, że media społecznościowe to miejsce zarezerwowane na publikację wakacyjnych selfie i przepisów na muffinki, pomysł zaprzęgnięcia ich do autentycznego rozwoju zawodowego może ci się wydawać absurdalny. Istnieje jednak wiele sposobów zastosowania mediów społecznościowych do budowania profesjonalnych umiejętności, wiedzy i relacji, tak aby nie dać się tym przytłoczyć.

Aby uzyskać prawdziwą wartość edukacyjną dzięki mediom społecznościowym, zadaj sobie następujące trzy pytania:

Czego chcę się nauczyć?

Chcesz poznać lepiej swoją branżę? Obserwuj wpływowych liderów branżowych na LinkedIn i Twitterze, aby dowiedzieć się, co czytają i myślą. Dzięki temu poznasz najważniejsze hashtagi branżowe na Twitterze, co umożliwi ci odkrywanie nowych, wspaniałych zasobów. Wyszukuj najlepsze blogi i podcasty w swojej dziedzinie, kontynuując lekturę lub słuchanie, gdy znajdziesz interesującą historię, którą udostępnił w sieci twój znajomy. Zastanów się nad konkretnym podobszarem lub tematem, w który chcesz się następnie zagłębić i skup się na lekturach z nim związanych, aby rozwinąć wiedzę specjalistyczną, a nie tylko pobieżnie zapoznawać się z wieloma tematami.

Profil na LinkedIn, który zwróci uwagę rekruterów? »

HBRP Jobs-To-Be-Done „Skuteczny profil na LinkedIn” - ebook 

Książki, Multimedia, Upominki

Platforma LinkedIn coraz częściej zastępuje CV, serwisy rekrutacyjne, czy spotkania networkingowe.
A jak Ty wykorzystujesz LinkedIn i inne platformy społecznościowe w rozwoju kariery? Czy umiesz sprawić, by stał się Twoją przepustką do lepszej pracy i kolejnych sukcesów zawodowych?

Pomyśl także o lukach w swoich umiejętnościach. Jeśli robisz wiele prezentacji i masz już dość tych nudnych wykresów kołowych Excela, zacznij wyszukiwać infografiki na Pinterest i znajdź inspirację do ciekawszego prezentowania danych. Jeśli zarządzanie czasem jest dla ciebie ciągłym problemem, obserwuj na Twitterze listę ekspertów ds. wydajności, aby uzyskiwać ich najnowsze porady.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych do pracy w takich obszarach nie tylko wzbogaci twój zestaw umiejętności zawodowych; lecz również pomoże ci poszerzyć sieć kontaktów. Dzieląc się przydatnymi zasobami na LinkedIn i Twitterze, możesz znaleźć inne osoby zainteresowane tymi samymi tematami co ty i zbudować społeczność (więcej na ten temat później).

Kiedy mam czas na naukę?

Media społecznościowe mogą być skutecznym sposobem na rozwój zawodowy, ponieważ łatwo wpisują się w życie codzienne. To prawda, możesz wiele zyskać dzięki uczestnictwu w kilku konferencjach rocznie, ale do myślenia w kreatywny sposób najlepiej pobudzi cię ciągły proces uczenia się. Zastanów się, kiedy masz czas i energię mentalną do nauki i jakie formaty najlepiej pasują do twojego harmonogramu. Następnie skorzystaj ze swoich sieci społecznościowych, aby znaleźć informacje, na których ci zależy w wymaganym formacie.

Na przykład, jeśli chcesz pracować nad samorozwojem podczas ćwiczenia na siłowni, wykonywania prac domowych lub dojazdów do pracy, to świetna okazja, aby posłuchać znalezionych wcześniej podcastów. Jeśli dojeżdżasz komunikacją miejską i możesz czytać podczas jazdy, skonfiguruj czytnik RSS, taki jak Feedly, który umożliwi ci subskrypcję blogów w twojej dziedzinie.

Znacznie więcej nauczysz się czytając lub słuchając treści z odkrytych przez siebie źródeł niż dzięki przeglądaniu najnowszych nagłówków wiadomości.

Od kogo lub z kim chcę się uczyć?

Wiele osób uczy się najlepiej będąc częścią uczącej się społeczności. To dziedzina, w której autentycznie wyróżniają się media społecznościowe: ponieważ same w sobie opierają się na dzieleniu się pomysłami z innymi ludźmi, stanowią świetną metodę aktywnego uczenia się wspólnie ze społecznością osób, które nie tylko chcą podzielić się swoimi pomysłami i przemyśleniami, lecz również poznać twoje.

Istnieje wiele sposobów na znalezienie lub stworzenie społeczności uczącej się w internecie. Jeśli szukasz społeczności praktyków – grupy innych profesjonalistów w twojej dziedzinie, dzielących się wypracowanymi przez siebie sposobami lub najlepszymi praktykami – możesz je znaleźć na Facebooku, LinkedIn, a nawet na Slacku.

Aby znaleźć grupę, która sprawdzi się w twoim przypadku, zapytaj znajomych lub współpracowników, czy należą do jakiejś społeczności uczącej się lub zawodowej, która może ci pomóc w konkretnej dziedzinie lub obszarze życia zawodowego. Im wyraźniej mówisz o tym, czego oraz od jakich ludzi chcesz się czegoś uczyć, tym większą masz szansę na znalezienie odpowiedniej społeczności.

Z mojego doświadczenia wynika, że najcenniejsze są mniejsze grupy, wymagające zaproszenia, w której każdy członek zna osobiście przynajmniej jedną inną osobę w grupie. Wytwarza to poziom zaufania niezbędny do dzielenia się trudnymi doświadczeniami i prywatnymi wskazówkami, a także pytaniami, których zadanie może krępować na bardziej otwartym forum.

Określenie własnych intencji edukacyjnych pod względem tego, czego, kiedy i od kogo chcesz się uczyć, może zamienić media społecznościowe w potężne i aktualne źródło informacji służące stałemu rozwojowi zawodowemu i rozwojowi osobistemu. Tak, nadal będzie tam przestrzeń na publikowanie zdjęć tego, co jesz na śniadanie, ale jeśli chcesz zabrać się do pracy, pamiętaj, że media społecznościowe mogą pomóc ci w osiągnięciu kolejnego celu zawodowego.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przewaga konkurencyjna »

Nie potrafisz się uczyć? Naucz się! 

Zarządzanie sobą | Zarządzanie sobą Erika Andersen

Radzimy, jak przezwyciężyć opór przed zdobywaniem nowych umiejętności.

Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter

Alexandra Samuel Prelegentka, badaczka, współpracuje z czołowymi firmami na całym świecie, pomagając im w zrozumieniu klientów online oraz tworzeniu raportów badawczych.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie sobą
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja