X
Następny artykuł dla Ciebie

Jak firmy wykorzystują symulacje, konkursy i analitykę w procesie rekrutacji

PREMIUM

Dennis Carey, Matt Smith

Ostatnie dni kwietnia to czas NFL Draft, w trakcie którego drużyny głównej ligi futbolu amerykańskiego oceniają zdolności zawodników, analizując surowe dane dotyczące ich gry. Nie opierają się jednak na rankingach uczelni lub na tym, jak sami zawodnicy opisują swoje umiejętności, ale na obiektywnych danych, w tym wynikach testów z ostatniego NFL Combine, tygodniowego testu dla potencjalnych zawodników. Z przeprowadzonej analizy ponad 300 kandydatów do NFL biorących udział w Combine wynika, że tylko dwóch z dziesięciu czołowych zawodników, którzy uzyskali najlepsze wyniki dla danej pozycji, chodziło do szkół znajdujących się w krajowym rankingu. Najlepszy zawodnik studiował na Harvardzie, uczelni mniej znanej z realizacji programu futbolowego, bardziej z kształcenia liderów biznesu.

Porównaj ten model z tym, który jest stosowany przez większość firm do pozyskiwania nowych talentów. Przedsiębiorstwa zawsze szukają w tej samej grupie, co ich konkurenci, kierując się dyplomami elitarnych szkół jako wyznacznikami jakości. Wybierają potencjalnych kandydatów głównie na podstawie CV – narzędzia, które rzadko pozwala na kompletną i dokładną ocenę umiejętności i odpowiedniości danej osoby. Na końcu oceniają kandydatów za pomocą luźno ustrukturyzowanych rozmów kwalifikacyjnych, które często nie mają związku z późniejszą pracą, za to są pełne (jawnych i niejawnych) uprzedzeń. Jak powiedział nam kiedyś jeden z kierowników wyższego szczebla: jeśli naprawdę chcesz wiedzieć, czy dana osoba jest zabawna, nie pytaj jej o to – poproś, aby opowiedziała ci dowcip.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy