Magazyn

Internet rzeczy
Najnowsze wydanie

Nr 145, marzec 2015

Internet rzeczy

Żyjemy i pracujemy w otoczeniu zaawansowanych urządzeń, które generują coraz większy ruch w sieci, przesyłając niesamowite ilości danych. Nie chodzi tylko o komputery, smartfony czy tablety, lecz przede wszystkim o urządzenia wymieniające informacje zupełnie bez udziału człowieka. Dzięki tym, działającym w tle, urządzeniom wkraczamy w zupełnie nowy rozdział w historii technologii i biznesu, określany mianem Internetu Rzeczy, któremu to poświęcamy ten numer.

Polecam również pozostałe artykuły i życzę Państwu realnych sukcesów odnoszonych również w cyfrowym świecie.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Lista artykułów

Nr 145, marzec 2015

Trendy

Budować, kupować czy pożyczać

PREMIUM

Poszukując kierunków ekspansji, firmy nie powinny ograniczać się do jedynej ścieżki, którą znają najlepiej.

Jak nietrafne decyzje zamienić w wygraną

PREMIUM

Organizacje, które najpierw stawiają na „złego konia”, a potem przerzucają się na zwycięską technologię, potrafią prześcignąć konkurentów od początku idących właściwą ścieżką.

Brandingowi turyści mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży

PREMIUM

Kreowanie ekskluzywnej marki nie powinno polegać na wznoszeniu barier ograniczających liczbę klientów.

Rewolucja cyfrowa i co dalej

PREMIUM

Sposób działania firm i preferencje konsumentów radykalnie zmieniła rewolucja cyfrowa.

Dlaczego szefowie HR są dobrymi prezesami

PREMIUM

Nowe badanie ujawnia potencjał przywódczy, po który warto sięgnąć.

Zaufaj algorytmom, a nie intuicji

PREMIUM

Algorytmiczną metodę najlepiej wykorzystać do zawężenia pola decyzji, a dopiero potem odwołać się do własnego osądu, by dokonać selekcji spośród zaledwie kilku kandydatów.

Język angielski standardem na rynku pracy

PREMIUM

Coraz częściej poszukuje się osób znających dwa języki obce, w tym mało popularne.

Czy twój komputer ma napis „Made in Kazakhstan”

PREMIUM

W których państwach gospodarka opiera się w największym stopniu na wytwarzaniu produktów zaawansowanych technologicznie?

Popołudniami częściej postępujemy nieetycznie

PREMIUM

Badacze zaobserwowali, iż skłonność do mówienia nieprawdy jest większa po południu niż rano.

Temat numeru: Internet rzeczy

Cyfrowa wszechobecność

PREMIUM

O rewolucyjnym wpływie łączności, czujników i danych na świat biznesu.

Włodzimierz Schmidt: Internet Rzeczy to przewaga w każdej branży

PREMIUM

W niedalekiej przyszłości czeka nas znaczne upowszechnienie Internetu Rzeczy.

Wielkie zbiory danych to wielka odpowiedzialność

PREMIUM

Wykorzystywanie wielkich zbiorów danych i upowszechnianie się Internetu Rzeczy to zapowiedź rewolucyjnych zmian dla menedżerów i społeczeństwa. 

Artykuły

Borysław Czyżak: Poszukiwanie równowagi w ładzie korporacyjnym

PREMIUM

Firmy w naszym regionie zaczynają dostrzegać korzyści ze zrównoważonego współdziałania właścicieli, rad nadzorczych i zarządów. Jednak jest to dopiero początek drogi.

Nie lekceważ społecznej tożsamości klientów

PREMIUM

Zachowanie klientów zależy od tego, jak postrzegają samych siebie, a ty możesz mieć na to wpływ.

Lider z większymi ambicjami

PREMIUM

W jaki sposób prezesi z aspiracjami osiągają ponadprzeciętne wyniki ekonomiczne i tworzą wartość społeczną.

Chiński model zarządzania

PREMIUM

Obecne pokolenie przedsiębiorców ustala własne reguły gry.

Jak to zrobiłem

Jak dostosować zatrudnienie do realnych potrzeb firmy

PREMIUM

ENERGA-OPERATOR jest dystrybutorem energii, który powstał z połączenia ośmiu byłych zakładów energetycznych. Aby ujednolicić strukturę i wielkość zatrudnienia dla poszczególnych oddziałów, spółka przeprowadziła proces etatyzacji, który pozwolił na dostosowanie poziomu zatrudnienia do faktycznych potrzeb firmy.

Zarządzanie sobą

Niech widzą w tobie przywódcę

PREMIUM

Jedno proste ćwiczenie może podnieść twój status i zwiększyć wpływy w firmie.

Studium przypadku

Sprzedać przed wyprzedażą

PREMIUM

Producent markowej odzieży zauważył, że klienci coraz częściej zwlekają z zakupami do wyprzedaży. Prezes i założyciel firmy zastanawia się, jak odwrócić ten trend i utrzymać wizerunek marki premium.

Monika Wittchen: klient jest szefem nas wszystkich

PREMIUM

To właśnie on może zwolnić wszystkich pracowników z zarządami włącznie.

Roman Pałac: dla marki premium utrzymanie bliskiej relacji z klientami powinno być priorytetem

PREMIUM

To częsty problem – menedżerowie odsuwają się od codziennego biznesu i operują na zagregowanych danych

Punkt widzenia

Jak nie rujnować ludziom zdrowia

PREMIUM

Koszty leczenia rosną z zawrotną prędkością, a kondycja pacjentów poprawia się powoli. Na szczęście badania pokazują obiecujący kierunek działań – ograniczanie czynników organizacyjnych, które niszczą zdrowie pracowników. Jednak nie na tym skupiają się nasze wysiłki.

Refleksje

Refleksje: Rafał Sonik

Zwycięzca tegorocznej edycji rajdu Dakar w kategorii quadów wcześniej trzykrotnie stawał na jego podium. Jest przedsiębiorcą, założycielem i prezesem Gemini Holding, aktywnie wspiera stowarzyszenie Siemacha.