X
Następny artykuł dla Ciebie

Viessmann od lat aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska, walczy ze smogiem, wspiera również wiele organizacji, fundacji i placówek.

Partnerem materiału jest Viessmann.

Jako pierwsza firma z branży techniki grzewczej w Polsce i trzecie przedsiębiorstwo na świecie, Viessmann otrzymał międzynarodowy certyfikat ekologiczny. Jest pionierem ochrony środowiska, od dziesięcioleci stawia na czyste źródła energii. Dostarcza na rynek pompy ciepła, systemy solarne, fotowoltaiczne i kotły kondensacyjne o niskiej emisji zanieczyszczeń. Już w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku firma zrezygnowała z produkcji kotłów węglowych, widząc w nich przestarzałą, nieefektywną technologię, która wywiera negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jest bardzo mocno zaangażowana w walkę ze zmianami klimatycznymi.

W tym celu spółka sama zaprojektowała i zbudowała pojazd szkoleniowy nowego typu „Stop SMOG Car”, wyposażony w ekologiczne urządzenia grzewcze – pompę ciepła powietrze/woda Vitocal 200‑A, najnowszy kondensacyjny kocioł gazowy Vitodens 200‑W, panele fotowoltaiczne oraz oczyszczacz powietrza HL‑OP‑15. Taki modelowy, działający system grzewczy do produkcji ciepłej wody użytkowej na kółkach, zasilany na miejscu energią ze słońca, doradcy handlowi w porozumieniu z lokalnymi firmami partnerskimi pokazują instalatorom i potencjalnym użytkownikom w całym kraju. Zapoznają ich też z najnowszymi grzewczymi rozwiązaniami technicznymi oraz ich wpływem na środowisko naturalne.

Wyjątkowym rozwiązaniem w mobilnym systemie grzewczym jest zamontowany czujnik zanieczyszczenia powietrza. Informuje on użytkowników na bieżąco o aktualnym stanie powietrza w danym miejscu/miejscowości. Licznik połączony jest online z siecią czujników (Airly) w całej Polsce, dzięki czemu użytkownicy końcowi mogą poznać aktualne warunki w miejscu prowadzonej prezentacji.

Firma angażuje się również w projekty edukacyjne, aktywnie uczestniczy we wszelkich działaniach związanych z zapobieganiem zanieczyszczaniu powietrza. Powołała też do życia Fundację Świadomi Klimatu, której misją jest budowanie świadomości ekologicznej oraz zapobieganie tzw. niskiej emisji.

CSR w praktyce spółki

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją szczególnie bliską filozofii Viessmanna, dlatego od wielu lat firma angażuje się w różne projekty, które pozwalają zmodernizować i usprawnić całą branżę grzewczą w kwestii jakości wytwarzanej energii względem kosztów środowiskowych i ponoszonych nakładów. Zakres działań, jakie spółka podejmuje, jest bardzo szeroki, począwszy od udziału w konferencjach, szkoleniach oraz innych wydarzeniach proekologicznych, poprzez angażowanie się w prace dotyczące tworzenia ram prawnych i dobrych praktyk dla branży, uczestnictwo w konsultacjach i aktywne wspomaganie klientów w procesach finansowania ekoinwestycji, kończąc na kompletnym wdrażaniu proekologicznych rozwiązań technologicznych, jak prezentowany w pojeździe pokazowy system do ogrzewania wody.

Nieobce są spółce działania w innych obszarach. „Viessmann, jako przedsiębiorstwo rodzinne, mocno angażuje się w sprawy nauki, sportu oraz kwestie społeczne. Sponsorowane przez nas inicjatywy odzwierciedlają wartości firmy i realizują jej misję. Wspieranie sportu i zaangażowanie w dane dyscypliny sportowe jest częścią naszej strategii marketingowej” – stwierdza prezes Viessmann w Polsce, Sebastian Walerysiak.

Firma sponsoruje biathlon, saneczkarstwo, bobsleje, skoki i kombinację norweską. Od lutego tego roku podjęła współpracę sponsorską z młodym skoczkiem narciarskim Pawłem Wąskiem, który jest juniorem reprezentacji Polski w tej dyscyplinie, reprezentantem klubu WSS Wisła, medalistą mistrzostw kraju powołanym do kadry A. Ma razem z kolegami reprezentować Polskę podczas zawodów otwarcia Pucharu Świata 2019/2020 w skokach narciarskich w Wiśle.

W ramach wyznawanych wartości Viessmann podejmuje jednocześnie działania na rzecz promocji zdrowia i aktywnego spędzania wolnego czasu. Na przykład krakowska młodzież może poznawać tajniki żeglowania dzięki wspieraniu przez firmę Klubu Żeglarskiego Horn oraz Fundacji Ekologia i Żagle. Na pomoc mogą też liczyć m.in. podopieczni Centrum Psychoonkologii Unicorn w Krakowie, Fundacja dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych Niepełnosprawnych Intelektualnie oraz Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Takich wielokierunkowych działań jest całe mnóstwo. Wśród nich warto wymienić choćby udział w projekcie „I love radio”. Chodzi o charytatywny blok reklamowy, dzięki któremu udało się zgromadzić środki na sfinansowanie rehabilitacji domowej dla 110 dzieci do 4. roku życia oraz turnusy rehabilitacyjne w Mrzeżynie, Darłówku i Warszawie, w których wzięło udział 118 maluchów. Poza tym Viessmann organizuje konkursy, warsztaty ekologiczne i lekcje pokazowe w szkołach, a od wielu sezonów jest też mocno jest zaangażowany w akcję Szlachetna Paczka.

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją szczególnie bliską filozofii Viessmanna, dlatego od wielu lat firma angażuje się w różne projekty, które pozwalają zmodernizować i usprawnić całą branżę grzewczą.

Wartości

Zasady, którymi Viessmann się kieruje, są ważnymi drogowskazami prowadzącymi do sukcesu. Pierwsze powstały w 1966 roku, w 2017 zostały zdefiniowane na nowo, ponieważ nowe technologie zrewolucjonizowały środowisko społeczne i gospodarcze. Okazją do tego były obchody stulecia działalności firmy. Zasady te od początku stanowią fundament kultury organizacyjnej i wskazują kierunek działań w obszarze CSR. Dziś opierają się na trzech filarach: zespołowości, odpowiedzialności i przedsiębiorczości. Co się kryje pod tymi hasłami?

Zespołowość. „Postępowanie z naszymi kontrahentami jest pełne szacunku i zaufania. Dzielimy się decyzjami i informacjami, które są ważne dla naszego wspólnego sukcesu. Działamy szybko, elastycznie i jesteśmy zorientowani na wspólne rozwiązywanie problemów”.

Odpowiedzialność. „Podejmujemy wiążące zobowiązania, działamy zgodnie z nimi i zapewniamy uczciwą i szczerą współpracę. Każdy pracownik może określić swój wkład w sukces firmy i wnieść wymaganą jakość. Nasze działania są zasobooszczędne, ekologicznie i społecznie kompetentne”.

Przedsiębiorczość. „Patrzymy w przyszłość i tworzymy niezbędną przestrzeń dla pomysłów, aby rozwijać sukces jutra. Do skalowania naszych procesów i modeli biznesowych wykorzystujemy przyszłościowe technologie i szeroką bazę danych. Identyfikujemy potrzeby naszych klientów i użytkowników oraz tworzymy innowacyjne rozwiązania”.

Budowanie marki

W minionych dekadach wieloletnie zaangażowanie Viessmanna w sporty zimowe znacząco zwiększyło świadomość marki w skali międzynarodowej. Dwa lata temu, w sezonie 2017/2018, firma została oficjalnym partnerem zespołu Panasonic Jaguar Racing w Mistrzostwach FIA Formuły E. „W ciągu kilku dekad ostatecznie pożegnamy się z epoką oleju napędowego. Mistrzostwa FIA Formuły E są silnym symbolem tej przemiany, a dzięki partnerstwu z zespołem Panasonic Jaguar Racing nasze postępy na tej drodze staną się widoczne – powiedział Maximilian Viessmann, członek zarządu niemieckiej firmy, podczas oficjalniej inauguracji zespołu w Coventry, w Zjednoczonym Królestwie. – Jesteśmy szczęśliwi, że staliśmy się częścią tego ruchu, i z niecierpliwością czekamy na nasz wspólny pierwszy sezon”.

Konsekwentna polityka dotycząca budowy marki cały czas przynosi owoce. Dziś Grupa Viessmann jest jednym z wiodących międzynarodowych producentów systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych. To niemieckie, rodzinne przedsiębiorstwo, założone w 1917 roku, zatrudnia 12 tysięcy pracowników i wypracowuje roczny obrót na poziomie 2,5 miliarda euro, z czego ponad połowę za granicą. Składa się z 23 firm produkcyjnych zlokalizowanych w 12 krajach, firm dystrybucyjnych i przedstawicielstw w 74 krajach oraz 120 biur sprzedaży na całym świecie

PRZECZYTAJ TAKŻE: Zaangażowanie jest często niejednoznacznym terminem »

Zaangażowanie w pracę nie równa się wysokiej produktywności 

Nina Shikaloff , Ryan Fuller

Zaangażowanie jest często niejednoznacznym terminem.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy