X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Eric Almquist: budowanie lojalności klientów dzięki wykorzystaniu unikalnej oferty wartości

2 min

Eric Almquist: budowanie lojalności klientów dzięki wykorzystaniu unikalnej oferty wartości

Czwartego grudnia 2018 r. w Warszawie odbyła się druga konferencja z cyklu Elite Sales Program 2018/2019: „Lojalny klient? Tak, to możliwe!”. Gościem specjalnym wydarzenia był Eric Almquist z Bain & Company, który podzielił się z uczestnikami sposobami na budowanie lojalności klientów dzięki wykorzystaniu unikalnej oferty wartości.

Ten inspirujący dzień rozpoczął się wystąpieniem dr. Witolda Jankowskiego, redaktora naczelnego „Harvard Business Review Polska”, który mówił o poszukiwaniu nowych modeli budowy zyskownych relacji z klientami w czasach, gdy dotychczasowe sposoby zatrzymywania ich w firmie coraz bardziej tracą swoją skuteczność. Wychodząc od wyzwań stawianych przed działami marketingu i sprzedaży w warunkach spadającej liczby powracających kupujących, dr Witold Jankowski przedstawił nowe narzędzia zatrzymywania klientów, wynikające z ewolucji istniejących sposobów i modeli zarządzania lojalnością. Odnosząc się zarówno do sprzedaży w branży B2B, jak i B2C, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska” mówił m.in. o wartości, jaką niesie za sobą wyróżniająca się obsługa klienta, o coraz większej popularności modeli subskrypcyjnych, w których wiele firm widzi szansę na przyciągnięcie i zatrzymanie przy sobie większej liczby kupujących, oraz o emocjonalnym wymiarze lojalności, który systematycznie zyskuje na znaczeniu. Pisaliśmy o nim m.in. w artykule „Naukowe podejście do emocji klientów”, którego lekturę dr Jankowski polecił podczas swojego wystąpienia.

Gość specjalny wydarzenia, Eric Almquist, omówił podczas swojej 2‑częściowej prezentacji wyniki badań firmy Bain & Company nad elementami wartości B2B i B2C proponowanymi przez firmy nastawione na pozyskiwanie lojalności klienta. Zwracając uwagę na niebezpieczeństwa czyhające na organizacje mające w swej ofercie usługi i produkty, które łatwo skopiować i sprzedać taniej, przedstawił uczestnikom sposoby na uniknięcie pułapki utowarowienia, mierzenie poziomu lojalności klientów za pomocą narzędzia Net Promoter Score i projektowanie oferty na bazie wielopoziomowych schematów składników wartości B2B i B2C. Zaznaczył także, że przedsiębiorstwa oferujące za pośrednictwem swoich produktów i usług większą liczbę elementów wartości osiągają lepsze wyniki sprzedażowe, szybszy wzrost udziału w rynku i – w konsekwencji – wyższy wskaźnik lojalności wśród swoich klientów. Podkreślił, że to właśnie wieloelementowa oferta wartości pozwoliła takim firmom jak Amazon, T‑Mobile, Zappos czy Netflix osiągnąć tak spektakularny, długofalowy sukces na polu walki o lojalność klienta owocujący wzrostem przychodów.

Trzecie wystąpienie tego dnia należało do Tomasza Dalacha – przedsiębiorcy, inwestora i konsultanta, który przedstawił zaskakujące studium przypadku polskiej firmy z branży zakupów grupowych, Gruper.pl. Opowiadał on o tym, jak współtworzona przez niego organizacja – bez rezygnacji z marży i wykorzystywania programów lojalnościowych – wypracowała model biznesowy, który wyróżnił ją w niezwykle konkurencyjnej branży i pozwolił przyciągać stałych klientów. Było to możliwe m.in. dzięki sprawnej obsłudze klienta i oferowaniu zarówno kupującym, jak i dostawcom wartości, których nie była w stanie dostarczyć im konkurencja.

Na zakończenie uczestnicy cyklu Elite Sales Program wzięli udział w wyjątkowym warsztacie prowadzonym przez Erica Almquista.

Wydarzenie zorganizowane zostało w ramach Elite Sales Program 2018/2019 – prestiżowego cyklu konferencji skierowanych do ambitnych liderów sprzedaży. Już 26 marca 2019 r. zapraszamy na trzecią sesję cyklu: „Neurosprzedaż” z udziałem dr. Woutera van den Berga, neuroekonomisty i założyciela BrainCompass – firmy badawczej, która od ponad 25 lat pomaga ludziom osiągnąć pełnię ich potencjału, a firmom – wykorzystywać mechanizmy psychologiczne do budowania trwałych, zyskownych relacji biznesowych i domykania sprzedaży.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy