Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Efektywna komunikacja: jak rozwijać jedną z najważniejszych kompetencji liderów?

·
Efektywna komunikacja: jak rozwijać jedną z najważniejszych kompetencji liderów?

Sprawna komunikacja jest walutą współczesnego przywództwa. Bez tej umiejętności nikt nie zostanie liderem, bo nie zdoła doprowadzić zespołu do celu. Jak zwiększyć swoją efektywność w tym zakresie?

Bez komunikacji nie jest możliwe budowanie zespołu, zwiększanie zaangażowania czy zdobycie autorytetu. To rozmowa jest podstawowym narzędziem pracy menedżerów, dlatego coraz częściej zauważają oni konieczność doskonalenia swoich kompetencji komunikacyjnych. Mając na uwadze ten trend, redakcja „Harvard Business Review Polska” zorganizowała webinarium pod tytułem „Jak poprawić efektywność komunikacji i lepiej zarządzać zespołem?”. Gośćmi w studiu byli:

  • Adam Bernacki, wykładowca ICAN Institute, międzynarodowy konsultant z zakresu zwiększania efektywności zakupowej,

  • Marek Gliwny, ekspert i wykładowca ICAN Institute, praktyk biznesu i trener, doradca zarządu ICAN Institute.

Harvard Business Review Polska to prestiżowy magazyn dla tych, którzy są głodni sukcesu. Inwestując w wiedzę harvardzką, robisz krok w dobrym kierunku. Sprawdź teraz!

Prowadzący webinarium zaczęli od zdefiniowania skutecznej komunikacji. Adam Bernacki zwrócił uwagę na to, że: „to nie kwestia błyszczenia elokwencją i erudycją, lecz wzięcie na siebie odpowiedzialności za to, że przekaz, który chcemy wygenerować, będzie zrozumiały i wywoła zamierzone efekty”. Aby tak się stało, komunikat trzeba postrzegać jak narzędzie, które wywołuje emocje. Trzeba nim zarządzać nie tylko w sferze logiki, ale również w sferze emocji. Jak się okazuje, nie jest to w praktyce takie proste…

Z badania The Leader Voice wynika, że choć 90% liderów zespołów wysoko ocenia swoją umiejętności komunikacji, to tę opinię podziela tylko 30% ich podwładnych. Z drugiej strony pracodawcy bardzo cenią efektywną komunikację wśród kandydatów: jej istotność w skali od 1 do 5 oceniają aż na 4,69 (badania SGH, Chamber of Commerce, Ernst & Young)!

Jak stać się autentycznym mówcą i dobrym słuchaczem? »

Eksperci w studiu podkreślali, że to bardzo ważne, aby zadbać o dobrą komunikację, bo wpływa ona tak naprawdę na poprawę każdej dziedziny życia, nie tylko biznesowego.

Komunikacja to istotna część naszej codzienności. Dobra pozytywnie wpływa na zdrowie, zmniejsza stres, sprawia, że czujemy radość z życia – podkreślał Marek Gliwny.

Następnie goście w studiu przeszli do omówienia barier na drodze do skutecznej komunikacji i sposobach ich przezwyciężania. Podpowiedzieli uczestnikom webinarium m.in.:

  • dlaczego warto parafrazować i w jaki sposób wdrożyć to do swojej komunikacji?

  • co złego jest w doradzaniu i uspokajaniu, jak się przed tym ustrzec?

  • w jaki sposób budować komunikat, by nie dopuścić do błędnego wnioskowania przez rozmówcę?

Opanuj potężną sztukę perswazji »

Adam Bernacki i Marek Gliwny odpowiedzieli również na pytania uczestników, a także polecili wiele wartościowych książek pomocnych w doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych. Tematyka webinarium wzbudziła ogromne zainteresowanie widzów. Redakcja HBRP zanotowała rekordową liczbę uczestników! Zapraszamy do bezpłatnego oglądania tego materiału tutaj: management.ican.pl/webinarium.

Poniżej krótka relacja z webinarium:

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.

Marek Gliwny

Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, doradca zarządu, ekspert i wykładowca ICAN Institute.

Adam Bernacki

Wykładowca ICAN Institute, międzynarodowy konsultant z zakresu zwiększania efektywności zakupowej.

Polecane artykuły