Magazyn

Dysproporcje w biznesie
Najnowsze wydanie

Nr 181, marzec 2018

Dysproporcje w biznesie

Każdy numer magazynu biznesowego „Harvard Business Review Polska” to praktyczna dawka wiedzy biznesowej niezbędnej do efektywnego działania i ciągłego rozwijania swoich kompetencji. Autorami artykułów o przywództwie, zarządzaniu, sprzedaży i marketingu są naukowcy związani z Uniwersytetem Harvarda, a także doświadczeni praktycy biznesu. W „Harvard Business Review” nie brakuje polskiego spojrzenia. Znajdziesz tu m.in. inspirujące studia przypadku, komentarze specjalistów, a także raporty z badań. Każde wydanie magazynu „Harvard Business Review Polska” ma swój temat przewodni, któremu redaktorzy HBRP poświęcili szczególną uwagę. Poniżej prezentujemy informacje o tym, jakie treści zawiera aktualny numer magazynu HBRP.

- Dlaczego niektóre firmy płacą lepiej niż inne?
- Co robić, gdy założyciele firm posuną się za daleko?
- Czy osobowość może przekreślić karierę?

Przeczytaj wstępniak redaktora naczelnego »

Lista artykułów

Nr 181, marzec 2018

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 181.

Trendy

Zanim sprzedasz, daj coś od siebie

PREMIUM

Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwa i co najważniejsze --- efektywna. Aby jednak wykorzystać ich potencjał, niezbędne jest opracowanie nowej strategii.

Dlaczego stanowiska pracy powinny mieć charakter rotacyjny

PREMIUM

Gdy firma dokonuje reorganizacji przestrzeni biurowej, dla wielu pracowników proces ten jest utrapieniem. Ale właściwie jaki jest cel takich działań?

Pracownikom trudniej jest tworzyć kliki

PREMIUM

Z dyrektorką do spraw pracowniczych w firmie HubSpot rozmawiamy o podejściu jej organizacji do rotacji pracowników na stanowiskach roboczych w biurze.

Kiedy personel powinien być niewidoczny

Pracowników sklepów zazwyczaj zachęca się do tego, aby służyli pomocą kupującym – ale ich interwencje mogą mieć niepożądane skutki.

W jaki sposób inwestorzy korzystają z ratingów ESG

82% inwestorów uważa dane ESG za istotne dla wyników inwestycji.

Korupcja nie służy analizie danych

PREMIUM

Wśród 28 krajów Unii Europejskiej Polska znajduje się na odległym 20. miejscu, jeśli chodzi o innowacyjne wykorzystanie danych cyfrowych.

Naukowe metody identyfikacji pracowników o wysokim potencjale

PREMIUM

Jakie podejście powinny przyjmować organizacje, doskonaląc talenty pracowników? Czy należy szkolić wszystkich, czy tylko wybranych?

Gdy współczucie kłóci się ze szczerością

Dostrzeganie związku pomiędzy współczuciem i prospołecznymi kłamstwami powinno być istotne dla menedżerów.

W jaki sposób branża badania danych zmienia rynek pracy

Ostatnio notuje się szybki wzrost liczby miejsc pracy związanych z badaniem i analityką danych, co skutkuje brakami kadrowymi. Ta szeroka kategoria stanowisk jest jednak zróżnicowana.

Okiem czytelnika

Trzeba szukać nowych rozwiązań

W dobie technologicznej rewolucji branża motoryzacyjna będzie musiała przemyśleć swoje założenia na nowo.

Jak to zrobiłem

Stworzyłem giganta handlu elektronicznego na Bliskim Wschodzie

PREMIUM

O budowaniu dominującej pozycji w sektorze handlu elektronicznego w krajach arabskich i o zdobywaniu zaufania klientów w regionie, gdzie płaci się gotówką, opowiada Ronaldo Mouchawar, prezes Souq.com.

Nierówność w biznesie

Korporacje w erze nierówności

PREMIUM

Nierówności dotyczą nie tylko ludzi, narastają także między przedsiębiorstwami.

Nadążyć za liderami rynku

PREMIUM

Duże organizacje wyznaczają trendy i standardy na rynku pracy. Mali przedsiębiorcy powinni choć częściowo podążać za nimi.

Dlaczego niektóre firmy płacą lepiej niż inne

PREMIUM

Poziom kwalifikacji pracowników, różnice między branżami, a przede wszystkim model biznesowy przyjęty przez firmę – to główne czynniki dysproporcji wypłacanych wynagrodzeń.

Konkurencja się zmniejsza, a to podsyca nierówność

PREMIUM

Były doradca ekonomiczny Białego Domu Jason Furman przedstawia swoje poglądy na temat nierówności między firmami.

Obraz nierówności w postaci wykresów

PREMIUM

Czołowi ekonomiści prezentują swoje ulubione wizualizacje danych dotyczących nierówności.

Nierówność dochodów to kwestia przypadku lub wyboru

PREMIUM

W Dolinie Krzemowej finansowy los pracownika zależy od tego, czy trafi do przedsiębiorstwa odnoszącego sukcesy.

Nierówność stanowi pilny problem biznesu

PREMIUM

Co powinna zrobić społeczność biznesowa, aby nie stracić systemu, od którego istnienia zależy jej funkcjonowanie?

Koncepcje

Sprzedaż przedsiębiorcza

Wiedza ekspercka zaczyna odgrywać w sprzedaży B2B większą rolę niż długofalowe relacje budowane przez handlowców.

Organizacja z nadmiarem zobowiązań

PREMIUM

Dlaczego przydzielanie pracowników do wielu zespołów rodzi trudności i jak można im zaradzić?

Gdy założyciele firm posuną się za daleko

PREMIUM

Niektórzy prezesi start-upów mają zbyt wiele władzy. Oto sugestie, jak sobie z tym radzić.

Co możesz zyskać dzięki narzędziom społecznościowym

PREMIUM

Dowiedz się, jak unikać częstych pułapek i sprawić, aby pracownicy mogli ze sobą współpracować, uczyć się oraz tworzyć innowacje.

Raport - optymalizacja kosztów

Strategia i taktyka: jak skutecznie optymalizować koszty

Polskie firmy coraz częściej podejmują zdywersyfikowane działania w celu optymalizacji kosztów, jednak efekty tych działań wciąż nie są satysfakcjonujące.

Nie bójmy się rewolucji

Szybkie zwycięstwa mogą prowadzić do jeszcze wyższych kosztów, lub nawet do zatorów w procesach.

Kontrolować czy ufać: transparentne wydatki służbowe

Wydatki służbowe to temat kontrowersyjny w każdej firmie. Na tym polu zawsze istnieje ryzyko pomyłek lub nadużyć. Choć wszystkich nigdy nie da się wyeliminować, to można starać się je ograniczyć.

Proste innowacje dają olbrzymie korzyści

Sieć drogerii Rossmann od lat aktywnie stosuje standardy GS1, dotyczące identyfikowania towarów. Czy podobny system może działać u dostawców?

Koszt energii to nie tylko cena

Firmy, które planują zmniejszyć koszty związane z energią elektryczną, powinny zacząć od wykonania gruntownych analiz uwzględniających własne potrzeby, rynek dostawców usług i otoczenie prawne.

Raport - potencjał talentów

Poszukiwany potencjał pracowników

Przedsiębiorcy chcą zatrudniać najbardziej wartościowych ludzi. Czyli jakich?

Rozwój pracowników idzie w parze z rozwojem organizacji

Ludzie, którzy mogą w firmie rozwijać skrzydła, przynoszą biznesowi największe zyski. Ta zależność jest kluczem do realizacji celów organizacji, a także spełnienia ambicji pracowników.

Identyfikacja pracowników z wysokim potencjałem (HiPo)

Firma analityczno-doradcza CEB Talent Assessment pomogła spółce Amgen, wzmocnić pozycję, wdrażając rozwiązanie do identyfikacji pracowników z wysokim potencjałem.

Zwinne organizacje potrzebują zwinnych liderów

Zdolność organizacji do adaptacji staje się strategiczną determinantą jej biznesowego przetrwania i miarą talentu pracowników.

Zarządzanie sobą

Czy osobowość może przekreślić karierę

PREMIUM

Nie pozwól, aby twoje wady przybrały skrajną postać.

Studium przypadku

Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać

PREMIUM

Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.

Jakub Kogut: nowa oferta wartości jest bardziej rozbudowana

PREMIUM

Na pierwszy rzut oka trudno mieć wątpliwości co do tego, że warto odstąpić od nowej strategii sprzedaży w firmie Taurus, polegającej wyłącznie na sprzedaży subskrypcji.

Michał Gembal: warto rozważyć dywersyfikację oferty

PREMIUM

Podstawą sukcesu każdego biznesu jest uważne słuchanie klientów i dokładne określenie ich potrzeb oraz wyzwań, przed jakimi stają.

Refleksje

Gosia Baczyńska: warto być wiernym sobie

Zaprojektowane przez nią kreacje noszą tak znane osoby, jak Kate Middleton czy Halle Berry. Polska projektantka opowiada o determinacji i podążaniu własną ścieżką.