Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Biznes dynamicznie się zmienia, zmieniają się także oczekiwania, które pracodawcy stawiają kandydatom do pracy. Zależy im na pracownikach z potencjałem, którzy są elastyczni i chcą się zmieniać równie szybko jak otoczenie biznesowe. Niestety jednak, na rynku pracownika pozyskanie najlepszych kandydatów nie jest zadaniem łatwym. Nie tylko dlatego, że mogą oni przebierać w ofertach, ale również z tego powodu, że potencjał pracowników niezwykle trudno jest zmierzyć w praktyce.

Jeszcze niedawno dla pracodawców największe znaczenie w profilu kandydata miały jego edukacja, doświadczenie i kompetencje. Dziś to za mało. Coraz więcej nowoczesnych firm ocenia potencjał kandydata. Organizacje te poszukują kandydatów, którzy nie tylko sprostają bieżącym oczekiwaniom, ale będą w stanie realizować cele, jakie zostaną im postawione w przyszłości. Z badania ICAN Research „Jak przekuć potencjał na realne sukcesy” wynika, że to potencjał, a nie doświadczenie i edukacja, okazują się kluczem do sukcesu we współczesnych firmach. Badanie pokazało również, że HR nie ma skutecznych narzędzi, żeby ten potencjał obiektywnie zidentyfikować i ocenić.

Eksperci HR zaproszeni do debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska” opowiedzieli o swoim doświadczeniu w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników z potencjałem. Jak się okazuje, stosują oni szereg metod, które pomagają im zmierzyć potencjał pracowników.

Kto powinien być zaangażowany w proces rekrutacji, aby zapewnić przeprowadzenie należytej oceny kandydata? Jakie narzędzia można stosować w celu usprawnienia procesu rekrutacji? Jak motywować pracowników do długotrwałego zaangażowania? Jak zarządzać przedstawicielami różnych pokoleń? Na te i inne pytania odpowiedzieli eksperci:

  • Tatiana Szostok, dyrektor HR w ALTA,

  • Katarzyna Bandas, Global Succession Planning & Career Development Senior Manager w AmRest,

  • Anna Roguska, główny specjalista w sekcji szkoleń i rozwoju w PSE S.A.,

  • Iwona Ostrowska, konsultant w SHL Polska,

  • Renata Filipek - Baryłowska, Wiceprezes Zarządu ds. Organizacji i Zasobów Ludzkich Lafarge w Polsce.

Debatę prowadziła Joanna Socha, redaktorka „Harvard Business Review Polska”. Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania.

Interesujesz się tematyką HR? Dołącz do Klubu HR!

To wyjątkowa społeczność liderów HR, którzy chcą pełnić strategiczne funkcje w swoich organizacjach. Aktywizujemy przedstawicieli działów personalnych, uzupełniamy i doskonalimy ich kompetencje biznesowe oraz tworzymy przestrzeń do wartościowego networkingu. Dowiedz się więcej!

Renata Filipek - Baryłowska

Wiceprezes Zarządu ds. Organizacji i Zasobów Ludzkich Lafarge w Polsce.

Iwona Ostrowska

Konsultant w SHL Polska.

Anna Roguska

Główny Specjalista w Sekcji Szkoleń i Rozwoju w PSE S.A.

Katarzyna Bandas

Global Succession Planning & Career Development Senior Manager w firmie AmRest.

Tatiana Szostok

Dyrektor HR w ALTA.

Joanna Socha

Redaktor współpracująca z ICAN Management Review, założycielka W Insight.

Polecane artykuły