Magazyn

Czy rozwijasz wartości Twojej firmy?
Najnowsze wydanie

Nr 5, lipiec 2003

Czy rozwijasz wartości Twojej firmy?

Lista artykułów

Nr 5, lipiec 2003

Trendy

Nasi menedżerowie w ocenie inwestorów zagranicznych: Polacy mają problemy z myśleniem strategicznym

PREMIUM

Wejście Polski do UE gruntownie zmieni warunki konkurowania wielu firm, z czym mogą sobie poradzić tylko menedżerowie o najwyższych kwalifikacjach. 

Zrób mądry użytek ze słów

PREMIUM

Jedni szefowie firm potrafią wykrzesać ze swoich pracowników maksimum zaangażowania; inni inspirują ich co najwyżej do… ziewania. Opublikowane niedawno badania dowodzą, że szkopuł tkwi między innymi w retoryce, która ma przekonać pracowników do naszych racji.

Artykuł

Zarządzanie wartością firmy to nie tylko sprawa liczb

PREMIUM

Programy zarządzania wartością firmy (VBM) tylko w teorii brzmią kusząco i wydają się nieskomplikowane. 

Jak naprawdę funkcjonuje firma zarządzana procesowo

PREMIUM

Wiele firm odniosło sukces w upraszczaniu swoich kluczowych procesów, łącząc powiązane ze sobą czynności wykonywane przez różne departamenty i eliminując te, które nie wnosiły żadnej dodatkowej wartości. 

Jak osiągnąć przełom w negocjacjach

PREMIUM

Przemilczane, subtelne aspekty procesu negocjacji – zwane ukrytymi negocjacjami – mogą zadecydować o sukcesie rozmów i przełamaniu impasu. Zdaniem Deborah Kolb i Judith Williams negocjatorzy mogą wykorzystać trzy strategie.

Szef psychologiem, czyli jak pomóc dobrym pracownikom pozbyć się złych nawyków

PREMIUM

Wszyscy chyba pracowaliśmy kiedyś z wysoce kompetentnymi ludźmi, których wartość obniżały trudne do wykorzenienia wady. 

Fama to dobra reklama

PREMIUM

Fama staje się coraz potężniejszym medium marketingowym, zdolnym do wynoszenia nieznanych nikomu produktów na rynkowy piedestał. 

Bezbolesne zarządzanie zmianą

PREMIUM

Zmieniaj się albo giń – to oczywiście banał. Ale podobnie jak wiele innych banałów, ten jest prawdziwy. Niestety, jest też prawdziwe jego uzupełnienie: wiele firm zmienia się, ale i tak ginie. 

Dobre i złe kompromisy

PREMIUM

Podejmowanie decyzji zabiera menedżerom niewiele czasu, ale stanowi istotę ich pracy.

Komentarz

Projekty jako wstęp do zarządzania procesami

PREMIUM

Firmy decydujące się na podniesienie efektywności przez udoskonalanie i rozwijanie zachodzących w nich procesów biznesowych powinny mieć świadomość dwóch, tylko z pozoru trywialnych, prawidłowości. 

Nie bój się eskalacji konfliktu! Czasami jest ona jedynym sposobem zmuszenia drugiej strony do negocjacji

PREMIUM

Mówi się, że celem negocjacji jest osiągnięcie konsensusu i, w sytuacji idealnej, uzyskanie zadowolenia obu stron. 

Sprzedaj ludziom to, o czym rozmawiają

PREMIUM

Polski rynek dostarcza wielu przykładów, kiedy fama, czyli „szeptana reklama”, sprzyja sukcesowi komercyjnemu tych, którzy potrafią ją umiejętnie wykorzystać. 

Wszyscy tworzą wartość firmy

PREMIUM

Moje doświadczenia pokazują, że system zarządzania wartością firmy stanowi nie tylko duże wyzwanie dla każdej organizacji, ale także wielką szansę na zmianę filozofii zarządzania i stabilny, długotrwały rozwój.

Metody

Dużo lepsza obsługa klienta jest wciąż możliwa! Jak? Dzięki zasadom psychologii behawioralnej

PREMIUM

Mogłoby się wydawać, że temat zarządzania procesami świadczenia usług został już wyeksploatowany. Zajmowały się nim rzesze naukowców i praktyków biznesu. 

Studium przypadku

Dylemat fuzji i przejęć: kto odchodzi, a kto zostaje?

PREMIUM

Każdego roku na całym świecie firmy łączą się ze sobą. Bez względu na powody łączenia się, jedną z podstawowych konsekwencji fuzji są decyzje personalne o awansie lub degradacji.

Joanna Chylewska: najważniejsze jest utrzymanie kluczowych pracowników

PREMIUM

Podstawowym elementem procesu łączenia firm powinna być strategia utrzymania kluczowych pracowników, która określałaby korzyści z ich pracy w nowej firmie, ich rolę w procesie integracji oraz oczekiwania i plany wobec nich na przyszłość.

Dariusz Kraszewski: proces doboru ludzi na najwyższe stanowiska musi być sprawiedliwy

PREMIUM

Proces doboru ludzi na najwyższe stanowiska musi być sprawiedliwy i oparty na jasnych kryteriach. W przeciwnym wypadku organizacja będzie rozpolitykowana i rozpocznie się scenariusz koszmaru: jazda w dół.

Ryszard Wojtkowski: zarządzanie zmianami wymaga subtelności i zdecydowania

PREMIUM

Fuzja czy przejęcie mają szanse powodzenia tylko wtedy, kiedy wiadomo, kto rządzi i do czego zmierza. W okresie niepewności zarządzanie przedsiębiorstwem staje się prawdziwą sztuką, wymagającą zdecydowania i silnego przywództwa.

Aleksander Kwiatkowski: największym wrogiem udanej fuzji jest upływający czas

PREMIUM

Fuzja jest jednym z tych momentów w historii firmy, kiedy nie podjęcie żadnej decyzji bywa gorsze od podjęcia decyzji nietrafionej. Największym wrogiem powodzenia fuzji w takich sytuacjach, jest bowiem upływający czas.

Relacja z pierwszej ręki

Firma w firmie: kiedy tradycyjna firma musi szybko działać, by wygrać

PREMIUM

Na rynku wciąż pojawiają się nowe możliwości, technologie, nisze czy produkty. Jednocześnie funkcjonują na nim firmy, które posiadają pewne kluczowe zasoby, takie jak kapitał, umiejętności czy informacje, pozwalające realizować nowatorskie przedsięwzięcia.