Magazyn

Czy jesteś przywódcą piątego stopnia?
Najnowsze wydanie

Nr 6, lipiec 2003

Czy jesteś przywódcą piątego stopnia?

Lista artykułów

Nr 6, lipiec 2003

Rozmowa

Negocjacje kryzysowe

PREMIUM

Negocjacje są motorem życia gospodarczego.

Najlepsze praktyki

Sekret wydajnych fabryk: efektywne uczenie się

PREMIUM

Dążąc do ograniczenia strat na liniach produkcyjnych, menedżerowie przekonują się, że im ciężej pracują nad usprawnianiem procesów wytwórczych, tym mniej uchwytne są wynikające z tego korzyści. 

Trendy

Zwroty produktów: zamiast problemu - opłacalny interes

PREMIUM

Zwroty produktów stają się coraz większym obciążeniem dla producentów i detalistów niemal wszystkich rodzajów produktów. 

Jak więcej zarobić na sprzedaży mało zróżnicowanych produktów

PREMIUM

Wielu sprzedawców produktów mało zróżnicowanych ucieka się do obniżek ich cen w celu przyciągnięcia nabywców, często nie dostrzegając, że klienci mogą być skłonni do płacenia wyższej ceny za specjalnie dla nich skrojoną ofertę. 

Komentarz

Niecierpliwe zarządy idą na skróty

PREMIUM

Naszą polską specyfiką jest to, że wszyscy się spieszą. Sam w sobie pośpiech nie jest zły. W końcu Polska jest krajem na dorobku i należy się spieszyć. 

Efektywność = motywacja ludzi + usprawnienie procesów

PREMIUM

Zwiększenie efektywności w zakładzie produkcyjnym zależy niewątpliwie od przepływu informacji, wiedzy oraz usprawnienia procesów. 

Stąd do przyszłości

PREMIUM

Spojrzenie na swoją firmę z punktu widzenia jej miejsca w łańcuchu wartości może być bardzo twórcze i pouczające dla każdego przedsiębiorcy w każdym kraju. 

Artykuł

Jak obniżyć koszty zakupów nie ponosząc nadmiernego ryzyka

PREMIUM

Coraz większa konkurencja powoduje, że kupujący wykorzystują swoją przewagę do wywierania presji na dostawców. 

W poszukiwaniu nowego zawodu i lepszej jakości życia

PREMIUM

Każdy zna jakąś historię o inteligentnym i utalentowanym biznesmenie lub menedżerze, który stracił zapał do pracy, którego nie cieszy już chodzenie do biura, lub osobę, która przekreśliła wieloletnią karierę, zaczęła coś zupełnie innego i stała się dzięki temu szczęśliwsza. 

Zmierzaj tam, gdzie będą pieniądze

PREMIUM

Jak mawiał znakomity hokeista Wayne Gretzky, aby wygrać trzeba pędzić tam, gdzie krążek za chwilę będzie, a nie – gdzie obecnie jest. 

Jak zapobiec przedwczesnej śmierci marketingu relacyjnego

PREMIUM

Marketing relacyjny (relationship marketing) jest dziś w modzie. Wiele firm publicznie deklaruje, że coraz lepiej buduje trwałe relacje ze swoimi klientami. 

Przywództwo piątego stopnia. Triumf pokory i determinacji

PREMIUM

Zarządy firm zwykle działają w przekonaniu, że transformacji dobrych przedsiębiorstw w znakomite mogą dokonać tylko kierujący nimi „herosi” – egocentryczni liderzy, tacy jak Lee Iacocca (były prezes Chryslera).

Nie wybierajcie nieodpowiednich prezesów!

PREMIUM

W przedsiębiorstwach na całym świecie można zauważyć niepokojący trend, dający się określić jako „karuzela prezesów”. 

Studium przypadku

W poszukiwaniu optymalnej strategii rozwoju: specjalizacja czy rozszerzenie działalności?

PREMIUM

Oto typowy dylemat dobrej firmy: jej klienci są tak zadowoleni, że proszą lub wręcz nalegają, aby firma zaczęła oferować nowe produkty i usługi. Słabo, jeśli prośby lub sugestie klientów dotyczą dziedzin, w których nasza firma nie ma doświadczenia.

Dariusz Zbytniewski: za wiedzą właścicieli spółki należałoby przygotować plan jej rozwoju

PREMIUM

Problem, czy koncentrować się na dotychczasowej działalności czy wejść w nowe obszary usług, nie wywołałby tak silnych kontrowersji w firmie, gdyby lepsza była w niej komunikacja, a proces opracowywania strategii spółki przebiegał w sposób bardziej usystematyzowany.

Jarek Ziębiński: w biznesie niewykorzystane okazje zazwyczaj już się nie powtarzają

PREMIUM

Fakt, że klienci zaczynają nas prosić o dodatkowe usługi, może oznaczać, że nasza oferta nie zaspokaja w pełni ich potrzeb. Ktoś tę lukę będzie musiał wypełnić.

Sergio Giacoletto: właściciele muszą zadać sobie kilka ważnych pytań

PREMIUM

Trzeba zadać sobie kilka pytań.W jakim stopniu nowa usługa jest spójna z podstawowym biznesem firmy? Czy w przypadku przejęcia innej firmy dla poszerzenia portfolio usług, różnice kulturowe nie będą zbyt duże? Jak różnią się modele biznesowe obu firm? I wreszcie – jaki będzie wpływ nowej usługi na dotychczas zawarte umowy i alianse przedsiębiorstwa?

Colin Wilks: TukanArt musi mieć dobry, wewnętrzny system decyzyjny

PREMIUM

Dylemat: wchodzić czy nie wchodzić w nowy obszar działania, ma wymiar nie tylko strategiczny, ale także – organizacyjny.

Jak ocenić wyniki i potencjał szefa?

PREMIUM

Czy nie brzmi to znajomo? Na jedno z najwyższych stanowisk w firmie zatrudniono znakomitą, zdawałoby się, osobę, która jednak okazała się całkowicie niekompetentna w nowej roli.