Magazyn

Prenumerata

Pokaż numery archiwalne

Harvard-Nr-151-wrzesień-2015-Czas wysadzić w powietrze HR  i zbudować coś nowego

Nr 151, wrzesień 2015

Czas wysadzić w powietrze HR i zbudować coś nowego

Zmiany rynkowe, społeczne i technologiczne mają tak silny wpływ na funkcjonowanie biznesu, że co chwila pojawiają się teorie o nowej epoce pracy, technologii czy zarządzania. Szczególnie popularne stało się określenie 2.0, używane do scharakteryzowania kolejnego etapu rozwoju różnych obszarów biznesu, takich jak: Web 2.0, Praca 2.0, Zarządzanie 2.0 czy nawet Firma 2.0. Są jednak obszary, takie jak HR, które według wielu ekspertów nie nadążały za zmieniającym się otoczeniem i dziś wymagają tak dużych zmian, że ich skali nie odzwierciedli samo dodanie symbolu 2.0 czy nawet 3.0. W tym przypadku najlepszą opcją wydaje się zrównanie dotychczasowego pionu HR z ziemią i stworzenie od zera zupełnie nowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi.

Polecam Państwu artykuły z tego numeru i życzę sukcesów personalnych przekładających się na sukcesy biznesowe w dobrych i złych czasach.

Witold Jankowski
redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Kup prenumeratę Kup numer

W tym numerze

Trendy

Granice w globalnym biznesie
HR: od administrowania do wspierania biznesu
Informacje rynkowe
Jak żądni władzy szefowie bronią swoich pozycji
Ile kosztuje odejście prezesa

Temat numeru: nowe oblicze HR

Dlaczego nienawidzimy działu personalnego
Najpierw ludzie, potem strategia
Wspaniałe koncepcje i przyszłość działu HR
HR potrzebuje szybszych i głębszych zmian

Artykuły

Dopasuj cenę do wartości produktu
Jak negocjować z potężnymi dostawcami
Zaplanuj skutecznie strategię marki
Co nie działa w radach nadzorczych
Firmy rodzinne dają lekcję przywództwa
Czym naprawdę jest CSR

Jak to zrobiłem

Na czym polega mądra dywersyfikacja

Zarządzanie sobą

Praca + dom + społeczność + ja

Studium przypadku

Uniezależnić się od kluczowych klientów
Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?
Tomasz Pawlikowski: Sukces firmy zajmującej się organizacją eventów zależy od powtarzalności i kreatywności
Barbara Chronowska-Cholewa: Częstym problemem firm B2B jest uzależnienie od jednego klienta

Refleksje

Refleksje: Daniel Libeskind

Punkt widzenia