Magazyn

Ciekawość - pierwszy stopień do sukcesu
Najnowsze wydanie

Nr 189, listopad 2018

Ciekawość - pierwszy stopień do sukcesu

Za większością przełomowych odkryć czy innowacyjnych rozwiązań stoi ludzka ciekawość. To ona popycha człowieka do zagłębiania się w temat, zadawania pytań, ciągłego poszukiwania, stając się impulsem do ciągłego rozwoju osobistego. Ciekawość wzmaga bowiem inteligencję, wpływa na wytrwałość, skłania też do większego zaangażowania i osiągania lepszych wyników oraz realizacji istotnych celów. Nie dziwi więc fakt, osoby o nieprzeciętnym poziomie ciekawości często dochodzą do najwyższych stanowisk w organizacjach. 

Ciekawość ma też ogromny wpływ na wyniki firmy i nie ogranicza się jedynie do osób z kadry zarządzającej. Pracownicy, którzy czują naturalną potrzebę dociekania, znacznie łatwiej dostosowują się do niepewnych warunków i zewnętrznej presji. Ponadto bardziej racjonalnie myślą i tworzą bardziej kreatywne rozwiązania. Czy jednak wszyscy liderzy cenią sobie dociekliwość?

W numerze ponadto odpowiedzi na wiele pytań, m.in.: 

• Co powstrzymuje kadrę zarządzającą przed inwestowaniem w zdolności menedżerów? 

• Jak wdrożyć strategię dobrej, lepszej i najlepszej oferty bez kanibalizacji sprzedaży? 

• W jaki sposób zwiększyć osobistą skuteczność? 

• Jak stworzyć pełne szacunku miejsce pracy? 

• Czy uczenie maszynowe może pomóc w indywidualizacji oferty?

Lista artykułów

Nr 189, listopad 2018

Magazyn do słuchania

PREMIUM

Zachęcamy do wygodnego odsłuchania wersji audio wybranych artykułów z numeru 189.

Trendy

Współpraca z robotami

Dynamiczny rozwój technologii związanych z automatyzacją i robotyzacją może w znacznym stopniu przeobrazić rynek pracy

Dlaczego konsumenci nie chcą płacić takiej samej ceny za produkty cyfrowe jak za produkty „realne”

Produkty cyfrowe mają pod wieloma względami przewagę nad produktami fizycznymi: łatwiej jest je transportować, przechowywać i gromadzić, a ponadto są mniej podatne na kradzieże, starzenie się i uszkodzenia.

Biznesplan zwiększa jednak szanse na sukces

Specjaliści w dziedzinie przedsiębiorczości są podzieleni.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych w pracy wiąże się z ryzykiem

Media społecznościowe są nieocenionym narzędziem komunikacji, które pomaga pracownikom dzielić się pomysłami, rozwiązywać problemy i kierować uwagę na produkty i usługi firmy.

Nie zawsze się opłaca wyrażać wdzięczność

Zwolennicy psychologii pozytywnej wychwalają korzyści związane z wyrażaniem wdzięczności do tego stopnia, że niekiedy zalecają prowadzenie „dzienników wdzięczności”.

Niewykorzystany potencjał młodych

PREMIUM

Różnice pokoleniowe wymuszają na pracodawcach nowe, bardziej przemyślane podejście do zarządzania potencjałem pracowników.

Prezesi pochodzący z zewnątrz hamują innowacyjność

Jednym z powodów, dla których wiele firm ma kłopoty ze wzrostem, jest spadek produktywności prac badawczo-rozwojowych, mierzonej tak zwanym współczynnikiem badawczym (research quotient – RQ).

Nowy wymiar zakupów

Centra handlowe na całym świecie przekształcają się w centra stylu życia przeznaczone nie tylko dla kupujących, ale też dla osób korzystających z oferowanych przez nie usług.

Tylko mężczyźni zyskują uznanie za to, że zabierają głos

Jedną z postaw, które znamionują lidera, jest gotowość do zabierania głosu podczas pracy w zespole.

Ustawowe oszczędzanie

Już od przyszłego roku pracownik, pracodawca i państwo będą wspólnie zrzucać się na emerytury Polaków. Ustawodawca postanowił objąć wszystkich pracowników programem Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Dla 2,8 miliona firm oznacza to nowe koszty i nowe obowiązki.

Jak to zrobiliśmy

Pokonaliśmy trasę ze stacji A do stacji C

O tym, jak dzięki digitalizacji PKP Energetyka przeszła ze świata analogowego do świata cyfrowego, mówi prezes firmy.

Smartfon zamiast kartki

W czasie gdy rozpoczynałem pracę w PKP Energetyka, firma zaczęła przygotowywać się do przeprowadzenia oczekiwanej przez inwestora transformacji.

Cyfryzacja na szóstkę

Transformacja cyfrowa jest jak maraton. Aby się powiodła w dużej skali, potrzeba dyscypliny, skrupulatnego planowania i pełnego zaangażowania prezesa.

Jak to zrobiłam

Personalizacja dzięki analityce

PREMIUM

Prezes start-upu Stitch Fix, Katrina Lake, opowiada o tym, w jaki sposób jej firma indywidualizuje ofertę na masowym rynku.

Ciekawość się opłaca

Biznesowe uzasadnienie ciekawości

PREMIUM

Poznaj pięć strategii, które pomogą ci podsycać ciekawość w sobie i swoich pracownikach z korzyścią dla efektywności i kreatywności całej organizacji.

Pięć wymiarów ciekawości

PREMIUM

Łącząc ważne badania i teorie dotyczące ciekawości, autorzy stworzyli model pięciu wymiarów ciekawości. Poznaj jego założenia.

Pożytki z kreatywnej nudy

Innowacja musi być spontaniczna. Jeśli firma zacznie ją precyzyjnie monitorować i obudowywać wskaźnikami efektywności, to szybko zabije w pracownikach ciekawość i własną inicjatywę. 

Od ciekawości do kompetencji

PREMIUM

Dociekliwi liderzy osiągają czasem gorsze oceny kompetencji niż osoby mniej ciekawe świata. Jak przekuć dociekliwość w kompetencje?

Koncepcje

Wielowariantowa polityka cenowa

PREMIUM

Podejście oparte na zasadzie przedstawienia klientom dobrej, lepszej i najlepszej oferty może przynieść korzyści wielu firmom. Jak opracować, wypróbować i wdrożyć tę strategię?

Dlaczego nie doceniamy kompetentnego zarządzania

PREMIUM

Ani wspaniałe przywództwo, ani genialna strategia nie mają znaczenia, gdy brakuje doskonałości operacyjnej.

Czy twoi pracownicy czują się szanowani

PREMIUM

Okaż pracownikom, że ich cenisz, a twoja firma rozwinie skrzydła.

Menedżerowie nie muszą się znać na wszystkim

PREMIUM

Gazeta "New York Times" nazwała Jamiego Dimona, prezesa Banku JPMorgan Chase, "najmniej znienawidzonym bankierem Ameryki". Dla człowieka z Wall Street to chyba najlepszy komplement, jaki mógł usłyszeć.

Skuteczne systemy motywacyjne

PREMIUM

Jaką strukturę powinien mieć system wynagrodzeń uzależniony od wyników, aby prezesi osiągali cele dzięki temu, że wytwarzają rzeczywistą wartość, a nie przechytrzają system?

Sekcja specjalna

W kierunku zautomatyzowanych procesów zakupowych

O skuteczności większości firm świadczy to, jak efektywnie są w stanie pozyskać surowce potrzebne do prowadzenia działalności - tworząc wartość dodaną dla klienta.

Raport - HR znów na fali wznoszącej

HR znów na fali wznoszącej

Nowoczesny HR musi działać bardziej ofensywnie, idąc w ślady pełnych determinacji działów biznesowych. Powinien rozszerzać swoje kompetencje w taki sposób, aby móc skuteczniej wspierać menedżerów liniowych i dostarczać im utalentowanych pracowników. 

Rynek pracownika wymaga benefitów

Obecnie w Polsce bez pracy pozostaje zaledwie 1,1 miliona ludzi. Sytuacja ta, choć społecznie pozytywna, stanowi wyzwanie dla pracodawców.

Ochrona prawna – innowacja na polskim rynku benefitów

Rynek benefitów pracowniczych w Polsce rozwija się niezwykle intensywnie ze względu na coraz większe problemy pracodawców z utrzymaniem personelu i znalezieniem nowej kadry.

Dziurawe sito rekrutacji

O tym, że pozytywne doświadczenia kandydatów do pracy pomagają budować wizerunek pracodawcy, wiadomo powszechnie, ale to wcale nie znaczy, że firmy wykorzystują tę wiedzę w praktyce.

E-learning językowy oczami szefów HR

Firmy, które oferują pracownikom możliwość podnoszenia kompetencji językowych, coraz częściej sięgają po e-learning.

Wyzwania w rekrutacji kandydatów wąskich specjalizacji

Pozyskanie talentów i dotarcie do specjalistów wyższego szczebla  stanowi dziś nie lada wyzwanie. 

Zniżka na auto jako benefit pracowniczy

Przedstawiciele firm technologicznych i HR szacują, że cała branża potrzebuje dziś tylko w Polsce 50 tysięcy informatyków, czym zachęcić ich do podjęcia pracy u konkretnego pracodawcy?

Rola wewnętrznych działów HR: strategiczne wsparcie czy administracja

Rynek pracownika i walka o specjalistów przesunęły część odpowiedzialności za prawidłowo funkcjonujący biznes na szefów HR, ponieważ ich kluczowym zadaniem jest obecnie pozyskiwanie i rozwój talentów. 

Raport - Ile kosztuje lojalność

Ile kosztuje lojalność

Dwa lata temu w transporcie, spedycji i logistyce panował rynek zleceniodawcy. Dziś rynek się odwrócił.

Nowe oczekiwania wobec łańcuchów dostaw

Poszukiwania coraz bardziej wydajnych i elastycznych rozwiązań zarówno w produkcji, jak i w dotarciu z produktami do odbiorców są charakterystyczną cechą współczesnej gospodarki.

Rewolucja 4.0 w transporcie, spedycji i logistyce

Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych, jest beneficjentem gwałtownego rozwoju sprzedaży internetowej.

Na kołach innowacji

Gospodarka europejska się rozwija, a firmy nie ustają w zwiększaniu produkcji i sprzedaży, co wpływa na zwiększenie zapotrzebowania na transport i obsługę logistyczną.

Zarządzanie sobą

Wysypiaj się i bądź lepszym przywódcą

PREMIUM

Menedżerowie potrzebują więcej wypoczynku. Dowiedz się, w jaki sposób możesz go sobie zapewnić.

Studium przypadku

Jak unowocześnić zakład i nie stracić pozycji rynkowej

PREMIUM

Producent mebli współpracujący z dużą siecią detaliczną spodziewa się presji kosztowej w związku z trendami rynkowymi i kierunkami zmian w branży. Pomocy szuka w technologii.

Dariusz Kurowski: komfort ma ukrytą cenę

Jak mawiał Albert Einstein: „Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz się poruszać naprzód”.

Piotr Gładysz: Warto przeprowadzić audyt procesów technologicznych

Wyzwanie, jakie stoi przed firmą Raczewski, wymaga równoległego myślenia w kategoriach biznesowych i technologicznych.

Refleksje

Anita Włodarczyk: trzeba wierzyć w siebie, ale nie bać się korzystać z pomocy innych

Anita Włodarczyk, światowej klasy lekkoatletka, opowiada o pracy nad koncentracją i radzeniu sobie z presją ze strony otoczenia.