X
Następny artykuł dla ciebie

Lokalizacja pierwsza: księgowi na zacisznym poddaszu w pobliżu biura zarządu. Lokalizacja druga: tryskający kreatywnością marketingowcy na własnym open space. Lokalizacja trzecia: handlowcy „odwiedzają” biuro, w którym stacjonują space plannerzy. Tak w uproszczeniu wyglądała rzeczywistość krakowskiego oddziału Grupy Nowy Styl jeszcze w 2017 roku.

Partnerem materiału jest Nowy Styl Group.

Europejski gigant wyposażenia przestrzeni biurowych, który doradza największym korporacjom, jak optymalnie urządzać swoje biura, wraz z rozwojem krakowskiego zespołu stanął przed problemem, który podziela wielu jego klientów. - Jesteśmy firmą międzynarodową, działającą na wielu rynkach. Żeby osiągać sukcesy, potrzebujemy szybkiego przepływu informacji i możliwości bieżącej współpracy. Kilka lokalizacji nam w tym nie pomaga – oceniał sytuację Adam Krzanowski, prezes firmy.

Pod koniec 2017 roku zapadła decyzja o przeprowadzce do zupełnie nowej przestrzeni biurowej. Dla firmy specjalizującej się w wyposażaniu biur, nowy projekt stał się sprawą honorową. Istotna była nie tyle powalająca na kolana architektura wnętrz, co projekt funkcjonalny przestrzeni. Miał on być idealnie dopasowany do potrzeb pracowników i celów biznesowych organizacji.

Ten tekst jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni. Architektura. Design. Komfort pracy. Funkcjonalność przestrzeni i efektywność pracowników. Podpowiadamy, co warto zmienić w otoczeniu biurowym, by codzienna praca była bardziej efektywna i przyjemna. Odkrywaj i zmieniaj swoje biuro »

Jak Grupa Nowy Styl zaaranżowała przestrzeń? W jaki sposób angażowała pracowników i „ocieplała” proces zmiany? O tym wszystkim opowiedzieli nam Ewelina Solecka, workplace manager, która koordynowała projekt, a także pracownicy firmy, którzy patrzyli na całe przedsięwzięcie od wewnątrz. Razem z nimi odwiedziliśmy strefy pracy, spotkań i regeneracji w biurze firmy w Krakowie przy ul. Jasnogórskiej 9.

Dziś Grupa Nowy Styl dzieli się wynikami ewaluacji, którą w kilka miesięcy po przeprowadzce zrealizowali jej konsultanci. W badaniu ankietowym zadali pracownikom podobne pytania do tych stawianych podczas badania wstępnego. Kwestie, które oceniali, były też dostosowane do założonych celów projektu.

  • Satysfakcja: 92% pracowników jest zadowolonych z nowego biura, z czego 59% stanowią osoby bardzo zadowolone.

  • Komfort spotkań: 98% pracowników znajduje w nowym biurze komfortowe miejsce do spotkań.

  • Przepływ informacji: 80% pracowników po przeprowadzce do nowego biura zauważyło poprawę szybkości przepływu informacji.

  • Efektywność pracy: 76% pracowników zauważyło dzięki zmianie biura poprawę efektywności swojej pracy.

  • Motywacja pracowników: Nowe biuro pozytywnie wpłynęło na motywację 70% pracowników.

  • Atmosfera w zespole: 92% pracowników dzięki nowej przestrzeni lepiej poznało osoby, z którymi współpracowali. Według 72% pracowników nowe biuro poprawiło atmosferę pracy.

Powyższe wyniki to tylko wybrane dane, które firma zgromadziła podczas pracy nad projektem.

Chcąc dzielić się zdobytym doświadczeniem, Grupa Nowy Styl zachęca do korzystania z materiałów zgromadzonych w serwisie nowystylgroup.pl i zaprasza do odwiedzin w Krakowie.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jakie cechy są pożądane wśród pracowników? »

Niech żyje wszechstronność 

Vikram Mansharamani

Specjaliści zaczęli rządzić, wspinając się na coraz wyższe stanowiska. Przyszłość może jednak należeć do osób wszechstronnych.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy