W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie i przywództwo | Motywacja, Miejsca pracy

Anna Szmilewska: boiska, hotele i zwierzęta w firmie, czyli odpowiedź deweloperów na potrzeby klientów

Marta Lenkiewicz , Anna Szmilewska
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się

Jak budować zaangażowanie wśród pracowników? Które z motywatorów są skuteczne, a których efektywność równa się niemal zeru?

To pytania, na które menedżerowie i działy personalne firm stale szukają odpowiedzi. Tym pilniej, im większe mają problemy ze znalezieniem wartościowych pracowników.

Jednym z bardzo ważnych, a jeszcze do niedawna kompletnie niedocenianych elementów budowania zaangażowania jest miejsce pracy. Warunki, w jakich pracownicy spędzają większą część dnia, wpływają na ich samopoczucie, stopień motywacji do wykonywania powierzonych zadań i entuzjazm temu towarzyszący. Ważne są nie tylko lokalizacja i dostęp do środków transportu publicznego, a w samym biurze – układ przestrzeni, aranżacja, oświetlenie czy temperatura panująca we wnętrzu. Bo wellbeing, jak określa się dobre samopoczucie pracownika, to strategia, do której firmy powinny globalnie podejść i promować zdrowy tryb życia wśród pracowników poprzez zachęcanie ich do aktywności fizycznej czy dostarczanie do biura świeżych warzyw i owoców – uważa Anna Szmilewska, Senior Leasing Manager w Vastint Poland.

Ten tekst jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni. Architektura. Design. Komfort pracy. Funkcjonalność przestrzeni i efektywność pracowników. Podpowiadamy, co warto zmienić w otoczeniu biurowym, by codzienna praca była bardziej efektywna i przyjemna. Odkrywaj i zmieniaj swoje biuro »

Bez wątpienia trend zdrowego stylu życia zatacza coraz szersze kręgi wśród ludzi w różnym wieku. W odpowiedzi na to deweloperzy poszerzają swoją ofertę, proponując coraz ciekawsze rozwiązania – poza stojakami dla rowerów, które są już standardem, w biurowcach dostępne są coraz częściej szatnie, prysznice i miejsca do pozostawienia sportowej odzieży. Aranżacji podlega również przestrzeń wokół budynku. Projektowana jest ona w taki sposób, aby pracownicy mogli ją wykorzystać, czy to do relaksu w przerwach od pracy (ogrody z ławkami, mobilnymi leżakami), czy do aktywności fizycznej (boiska do siatkówki, koszykówki, stoły do gry w szachy).

Żeby przekonać dziś klientów trzeba wykonać wiele zadań, gdyż rynek jest bardzo wymagający. Najemcy mają świadomość potrzeb i wiedzą jak je osiągnąć. Coraz częściej przychodzą oni na pierwszą rozmowę już z listą pytań i czy życzeń ze strony pracowników. Naszym zadaniem jest wsłuchiwać się w te potrzeby i implementować je do naszych projektów – podkreśla Anna Szmilewska.

Z jakimi jeszcze niestandardowymi oczekiwaniami ze strony najemców można się dziś spotkać? Co robią deweloperzy, by im sprostać? Zapraszamy do obejrzenia całego zapisu naszej rozmowy.

Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter

Marta Lenkiewicz Redaktorka "Harvard Business Review Polska".

Anna Szmilewska Senior Leasing Manager, Vastint Poland.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie i przywództwo
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie.
Zarządzanie sobą | Mierzenie wydajności, Zarządzanie czasem
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutube
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja