Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

5 powodów, dla których nie warto inwestować we własną serwerownię

· · 2 min
5 powodów, dla których nie warto inwestować we własną serwerownię

Obecnie poza własną serwerownią i przechowywaniem danych w chmurze można również skorzystać z usług zewnętrznego Data Center.

Dlaczego utrzymywanie i rozwijanie własnej serwerowni stają się coraz mniej opłacalne? Jakich zagrożeń można uniknąć i jakie korzyści osiągnąć?

1. Zagrożenia fizyczne

Utrzymywanie serwerowni w siedzibie własnej firmy zawsze wiąże się z ryzykiem utraty danych w wyniku pożaru, zalania, włamania i innych wydarzeń losowych. Czy warto ryzykować utratę danych, gdy w firmie nastąpi awaria?

W przypadku Data Center, a także niektórych serwisów chmurowych tego rodzaju awarie się nie zdarzają lub następują o wiele rzadziej. Specjalnie zaprojektowane pomieszczenia chronią przed pożarem, powodzią, przegrzaniem czy wychłodzeniem serwerów. Data Center dysponuje również monitoringiem, a także stałą ochroną.

2. Bezpieczeństwo danych

Utrzymywanie własnej serwerowni wiąże się z koniecznością ciągłej gotowości na cyberataki, dlatego kopie zapasowe powinny być przechowywane w miejscu niezależnym od sieci lokalnej. Gdy dojdzie do cyberataku właściwie wszystkie dane firmowe są potencjalnie zagrożone, na dodatek bez zewnętrznego backupu.

Data Center w przeciwieństwie do własnej serwerowni utrzymuje najwyższy poziom zabezpieczeń, a co najważniejsze – jest to system niezależny od komputerów firmowych, więc dane pozostają zawsze bezpieczne. Co więcej, w ramach dodatkowej umowy można skorzystać z backupu w chmurze Orange.

3. Dostęp do internetu

Własna serwerownia ze względu na wygodę i oszczędności bardzo rzadko ma oddzielne podłączenie do internetu. To znaczy, że gdy twój dostawca z różnych powodów przestanie ci dostarczać połączenie internetowe, to np. twój sklep internetowy przestanie być dostępny dla klientów. Wszelkie awarie i przerwy w dostępie do internetu mogą mieć krytyczne znaczenie dla twojego biznesu.

Data Center posiada nie tylko niezależne szybkie połączenie internetowe, ale również dysponuje zapasowym łączem na wypadek awarii. Od rozwiązań chmurowych różni je wiarygodność – dobrze wiesz, gdzie się znajdują twoje serwery i na własne oczy możesz się przekonać o solidności Data Center.

4. Niezawodność zasilania

Podobnie jak w przypadku internetu rzadko zdarza się by utrzymywać we własnej serwerowni całkowicie niezależne dodatkowe źródło zasilania. Nawet gdy ktoś decyduje się na własny generator prądu, to musi liczyć się ze sporymi kosztami.

Data Center znów okazuje się bezpieczniejsze – oprócz niezależnego źródła zasilania posiada również agregaty prądotwórcze oraz paliwo na kilka dni nieprzerwanej pracy. W ten sposób nawet poważniejsze przerwy w dostawie prądu nie są problemem dla utrzymania pracy serwerów.

5. Obsługa na bieżąco

Wreszcie najważniejszy punkt – dbałość o bezawaryjne działanie serwerów. We własnej serwerowni zwykle dochodzi do naprawy dopiero po zaistnieniu awarii, a utrzymywanie dodatkowego pracownika, który będzie monitorował jej funkcjonowanie jest zbyt kosztowne.

W Data Center pracuje cały zespół specjalistów, którzy nie mają bezpośredniego dostępu do przechowywanych danych, aby nie naruszać ich poufności, ale sprawdzają czy cały system sprawnie funkcjonuje. To oni są odpowiedzialni za natychmiastowe działanie, gdy temperatura wykracza poza normę, gdy pojawiają się cyberataki, albo gdy następuje przerwa w dostępie do internetu lub zasilania.

Dodatkowe informacje na temat Data Center możesz znaleźć na stronach Orange.

Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!

Robert Kamiński

Konsultant i analityk rynku zaawansowanych technologii, specjalista w zakresie dziedziny badania rynku i opinii, marketingu i sprzedaży.

Polecane artykuły