Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

3 obszary, które musisz wziąć pod uwagę, myśląc o wzroście organizacji

· · 3 min
3 obszary, które musisz wziąć pod uwagę, myśląc o wzroście organizacji

Kultura organizacyjna, odpowiedzialność społeczna i nowe technologie – to na tych zagadnieniach skupiają się obecnie liderzy rynku, którym zależy na długoterminowym wzroście przedsiębiorstwa. Najnowsze trendy i narzędzia biznesowe powiązane z tymi obszarami znalazły się także w programie nowej, zaktualizowanej edycji Strategic Leadership Academy™, która startuje jesienią tego roku.

W dobie dynamicznych rynkowych zmian nie jest łatwo zbudować trwałą przewagę konkurencyjną. Najnowsze badania wyraźnie pokazują, że menedżerowie odpowiedzialni za rozwój firmy poszukują sprawdzonych źródeł, z których mogą czerpać na drodze wzrostu. Liderzy szukają stabilnych wartości, które dadzą ich organizacji oparcie bez względu na stan koniunktury i będą aktywnie wspierały ich w realizacji założeń strategicznych - mówi dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute i redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”. Stąd wynika na przykład rosnąca świadomość konieczności modelowania kultury organizacyjnej.

Kultura organizacyjna: kluczowy zasób strategiczny

Nie jest przypadkiem, że przedsiębiorstwa, które analizują zachowania swoich pracowników i w przemyślany sposób promują pożądane postawy, osiągają lepsze wyniki. Kiedy cała firma – od prezesa aż po młodszego specjalistę czy pracownika fizycznego – koncentruje się na realizacji strategii, organizacja zyskuje zwinność w działaniu i łatwiej osiąga założone cele. Zaangażowanie zespołu staje się ponadto wartością przyciągającą do firmy zarówno klientów, jak i największe talenty na rynku. Jak osiągnąć takie rezultaty?

Istnieją konkretne techniki i narzędzia, które umożliwiają kreowanie kultury organizacyjnej zwiększającej efektywność firmy – tłumaczy dr Maria Mycielska‑Toth, wykładowca ICAN Institute. Należą do nich te wypracowane przez Human Synergistics International, które jako jedyni w Polsce wykorzystujemy na licencji w Strategic Leadership Academy™.

Przełomowość narzędzi HSI polega na tym, że pozwalają precyzyjnie zmierzyć to, co jeszcze do niedawna było niemierzalne: efektywność stylów przywódczych, zaangażowanie pracowników i spójność kultury firmy z jej modelem biznesowym. W wyniku takiego badania liderzy zyskują konkretne rekomendacje, które pozwalają im uczynić z kultury prawdziwą przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa.

Odpowiedzialność społeczna: wsparcie zrównoważonego rozwoju firmy

Do tej pory wiele firm postrzegało działania w duchu odpowiedzialności społecznej jako centrum kosztów, a nie profitów. Tymczasem przykłady takich organizacji jak Danone, Coca‑Cola, Nespresso czy Bank Millennium pokazują, że przy zintegrowaniu tych działań ze strategią firmy przedsiębiorstwa są w stanie zbudować silniejsze relacje z klientami i inwestorami, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe.

Zgodnie z wynikami badania Human Capital Trends 2018 przeprowadzonego przez Deloitte, kapitał społeczny ma coraz większy wpływ na kształtowanie celów przedsiębiorstwa. W bardzo dużym stopniu przekłada się on także na decyzje zakupowe konsumentów i wybór ofert pracy ze strony potencjalnych pracowników, zwłaszcza wśród millenialsów. W raporcie Deloitte znajdujemy definicję odpowiedzialnej firmy 4.0, czyli takiej, która dąży do zwiększenia przychodów i wypracowania zysku, nie zapominając o swoim otoczeniu biznesowym. Bacznie obserwuje bieżące trendy, realizuje własną misję, a jednocześnie inicjuje zmianę społeczną. Dzięki temu staje się wzorem do naśladowania w branży, co poszerza krąg oddziaływania pozytywnych przemian.

Konkretne rozwiązania mające urzeczywistnić ideę odpowiedzialnej firmy 4.0 liderzy znajdą w programie Strategic Leadership Academy™. Chcemy, aby menedżerowie zmienili swoją perspektywę i zaczęli patrzeć na działania związane z odpowiedzialnością społeczną jak na tworzenie wartości i dla społeczeństwa, i dla biznesu – tłumaczy dr Jankowski. W programie koncentrujemy się na kreowaniu nowych, społecznie wartościowych możliwości biznesowych, zwiększających rentowność i wzmacniających pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa.

CZY ZNASZ TAJEMNICZY I NIEWIDZIALNY SKŁADNIK SUKCESU FIRMY? »

Kultura firmy 

Nowy kluczowy zasób strategiczny, którym jak najszybciej musisz zacząć zarządzać.
Poznaj tajemniczy składnik sukcesu firm: wykorzystaj go w swojej organizacji, by zwiększyć jej atrakcyjność wśród klientów i pracowników. W czasach, gdy wszystko można skopiować, to dobrze zarządzana kultura organizacyjna staje się wyróżnikiem gwarantującym sukcesy.

Nowe technologie: ważna dźwignia wzrostu przychodów

Wykorzystanie nowych technologii przestało być dziś atrakcyjną opcją. Dla firm, które chcą zwiększać swoją wydajność, skuteczniej docierać do klientów i więcej sprzedawać, stało się koniecznością. Jednak implementacja rozwiązań z obszaru Internetu rzeczy, big data, machine learning czy platform biznesowych – zwłaszcza dla firm tradycyjnych, „niecyfrowych” – nie jest łatwa. Wymaga od lidera nowych kompetencji, a nierzadko redefinicji modelu biznesowego. Również w tym zakresie Strategic Leadership Academy™ oferuje swoim uczestnikom wsparcie – także po zakończeniu programu.

Do udziału w rocznym programie rozwoju ICAN Institute zaprasza właścicieli, prezesów i dyrektorów, którzy chcą opracować wygrywającą strategię dla swojego przedsiębiorstwa. Wielokrotnie zdarzało się nam, że w Strategic Leadership Academy™ brał udział cały zarząd - komentuje dr Jankowski. Potwierdza to przykład Grupy Unity. Przeszliśmy drogę od firmy studenckiej do rosnącej rok po roku organizacji zatrudniającej ponad 200 osób. Pomimo ciągłego rozwoju kadry zarządzającej i naszych pracowników czuliśmy, że są obszary, w których brakuje nam wiedzy i popełniamy niepotrzebne błędy. W związku z tym wraz z pozostałymi członkami zarządu zdecydowaliśmy się na udział w SLA™ - mówi Grzegorz Kuczyński, prezes grupy. Dziś, po wdrożeniu różnych rozwiązań, korzyści z programu czerpie cała firma.

Zapisy do nowej edycji programu trwają. Zajęcia startują już po wakacjach, dlatego warto już dziś zarezerwować swoje miejsce.

Więcej informacji na temat nowej zawartości merytorycznej Strategic Leadership Academy™ oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na www.sla.ican.pl.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Rozwijaj się dzięki ludziom wokół ciebie »

Przyjaźń, biznes i technologie 

Katarzyna Siekańska PL, Grzegorz Rudno-Rudziński PL

Pamiętasz tych znajomych ze studiów, których zawsze wszędzie było pełno? Przewodniczących samorządów, organizatorów wydarzeń i społeczności? Kim są młodzi zdolni 20 lat później? O sukcesie Unity Group opowiada Grzegorz Rudno-Rudziński.

Paulina Grzęda

Senior Copywriter w ICAN Institute, wydawcy "Harvard Business Review Polska".

Polecane artykuły

Polecane artykuły