Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

RAPORT: Customer Journey Online

· · 1 min

Raport IAB Polska „Customer Journey Online. Perspektywy branżowe” pomaga zrozumieć te procesy, przedstawia narzędzia i rozwiązania, dzięki którym można lepiej poznać klientów, ich motywy i oczekiwania. Jest to niezbędna wiedza, aby móc efektywnie się komunikować z konsumentami, skutecznie sprzedawać oraz zapewnić długotrwałe zadowolenie z zakupu.

Stwierdzenie, że handel przenosi się do sieci jest oczywiste i nikogo nie zaskakuje. Dzieje się tak z wieloma aspektami naszego życia. Nacisk należy jednak położyć na określenie „przenosi się”. Udział e‑commerce w polskim handlu wciąż liczony jest w pojedynczych procentach.

Polski rynek e‑commerce szacowany jest na około 30 mld zł, a według PMR - w ciągu kolejnych 5 lat jego wartość się podwoi. Ta dynamika wzrostu jest olbrzymia w porównaniu z obecnym i przyszłym wzrostem handlu tradycyjnego.

Badanie przeprowadzone przez IAB Polska pokazuje, że internet jest jednym z najpowszechniejszych źródeł wspierających proces zakupowy. Pełni on istotną rolę zarówno w przypadku impulsu zakupowego, który rozpoczyna tzw. ścieżkę zakupową konsumenta, jak i na kolejnych etapach - podejmowania decyzji i samego zakupu, dokonywanego w sieci bądź poza nią. To właśnie tam klienci najczęściej poszukują informacji i wymieniają się wiedzą na temat produktów bądź usług z innymi internautami.

Mając na uwadze funkcję jaką dziś pełni internet, nie ulega wątpliwości, że obecność w sieci jest dziś dla marek niezbędnym elementem komunikacji z klientami.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz raport »