X
Następny artykuł dla Ciebie

W marcu 2018 roku mija piętnaście lat od momentu wydania pierwszego numeru polskiej edycji „Harvard Business Review”.

Przez ten czas wydaliśmy 181 numerów, w których, wraz z wydaniami specjalnymi, opublikowaliśmy 4883 artykuły. Każda z tych publikacji oparta była na profesjonalnych badaniach naukowych lub praktycznych doświadczeniach autorów i w każdej obsesyjnie dbaliśmy o najwyższą jakość merytoryczną i redakcyjną. Większość artykułów poświęciliśmy tematyce strategii i zarządzania oraz najnowszym trendom rynkowym. Nie unikaliśmy jednak ważnych obszarów wokółbiznesowych, związanych z wpływem przedsiębiorstw na ekosystem, w jakim funkcjonują. Właśnie takim tematem jest kwestia nierównomiernego podziału dochodów, której w jubileuszowym wydaniu poświęciliśmy obszerny blok artykułów.

W tekście zatytułowanym Korporacje w erze nierówności Nicholas Bloom stawia tezę, że dysproporcje przy redystrybucji dochodu dotyczą nie tylko ludzi, ale narastają także między przedsiębiorstwami. Jego zdaniem, najlepiej wykształceni i wykwalifikowani pracownicy gromadzą się w odnoszących największe sukcesy przedsiębiorstwach, a ich dochody gwałtownie rosną w porównaniu z dochodami osób zatrudnionych w pozostałych organizacjach. Czy można i czy warto walczyć z tą korporacyjną segregacją? Autor twierdzi, że tak, i wraz z komentatorami przedstawia metody rozwiązania tego problemu.

Wielkie firmy wyznaczają standardy na rynku i liderzy mniejszych organizacji, którzy chcą skutecznie rywalizować z korporacjami, muszą nie tylko nadążać za tymi standardami, ale też nieustannie podnosić kompetencje swoje i swoich pracowników. Jednym z obszarów szczególnie wymagających poprawy są kompetencje i procedury sprzedażowe, o czym piszemy w artykule Sprzedaż przedsiębiorcza. Regis Lemmens przekonuje w nim, że w sprzedaży B2B tracą na znaczeniu długofalowe relacje, zyskuje natomiast wiedza ekspercka. Dlatego najlepszą receptą na sukces jest wypracowanie rozwiązań, dzięki którym handlowcy nauczą się tworzyć dodatkową wartość, pomagając klientowi w osiągnięciu jego celów poprzez współtworzenie, przedsiębiorczość i innowacyjność. Pomóc w tym procesie mogą te same technologie, które zmieniły oblicze sprzedaży. Paul Leonardi i Tsedal Neeley w artykule Co możesz zyskać dzięki narzędziom społecznościowym przedstawiają skuteczny sposób na wdrożenie do firmowej kultury organizacyjnej nowych rozwiązań, które ułatwią pracownikom komunikację i naukę oraz wyzwolą innowacyjność.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły i zachęcam do pozostania z nami co najmniej przez kolejne 15 lat!

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy