X
Następny artykuł dla ciebie

How to do IT / Lepsze decyzje dzięki analityce

Powrót na stronę główną projektu

Jak podejmować lepsze decyzje biznesowe?

Coraz bardziej powszechny dostęp do danych i zaawansowanych metod analitycznych ma istotny wpływ na rozwój współczesnej gospodarki i życie każdego z nas. Kompleksowe i innowacyjne wykorzystanie danych w procesach podejmowania decyzji decyduje dziś o bezpieczeństwie i konkurencyjności przedsiębiorstw oraz satysfakcji ich klientów. Analityka istotnie zmienia sposób funkcjonowania firm, pozwala im odkrywać nowe obszary i możliwości biznesowe oraz oferować innowacyjne produkty i usługi. Człowiek nie jest w stanie przetworzyć ogromnych ilości informacji, które zalewają przedsiębiorstwa każdego dnia. Niezbędne jest wsparcie maszyn i systemów analitycznych, które stają się coraz bardziej zdolne do samodzielnego rozumowania. Umiejętność wykorzystania potencjału nowych technologii, takich jak zaawansowana analityka, uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja decyduje dziś o przyszłości biznesu.

Partner merytoryczny sekcji: SAS

Gospodarka analityczna 

Alicja Wiecka PL

Postępująca cyfryzacja i związany z nią wysyp innowacyjnych produktów czy usług spowodowały, że analityka przestała być postrzegana wyłącznie jako pożyteczne narzędzie wspierające innowacje.

Cztery elementy kompleksowej strategii zarządzania danymi 

Łukasz Leszewski PL

W dzisiejszych czasach chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że warto inwestować w rozwiązania do zarządzania danymi. Mówi się, że dane to nowa ropa naftowa, a hasła data-driven czy data as an asset wielu firmom nie są już obce.

Rola analityki w handlu detalicznym 

Anna Walkiewicz PL

Sieci handlowe do perfekcji doprowadziły zarządzanie bieżącymi operacjami. Zażarta konkurencja wymusza śrubowanie efektywności operacyjnej i finansowej. Czy dziś to wystarczy, aby budować przewagę konkurencyjną?

Handel detaliczny: wyzwania i kierunki rozwoju 

Magdalena Rempuszewska PL

Handel detaliczny jest jednym z najszybciej zmieniających się sektorów polskiej gospodarki. W dobie cyfryzacji stoją przed nim kluczowe wyzwania. Jak firmy mogą sobie z nimi poradzić?

Skuteczna strategia korzystania z danych 

Leandro DalleMule , Thomas H. Davenport

Jak zarządzać danymi w strategiczny sposób?

Dokąd zmierza analityka w biznesie 

Alicja Wiecka PL

Jeszcze nigdy w historii analityka leżąca u podstaw rozwoju sztucznej inteligencji oraz systemów kognitywnych nie była tak powszechnie komentowana.

Data Management w dobie cyfryzacji. Część 1: wyzwania i kierunki rozwoju 

Grzegorz Mikulski PL

Dane w przedsiębiorstwie mają coraz większe znaczenie i coraz większą wartość. W tych obszarach szczególną rolę odgrywają rozwiązania klasy Data Management.

Wykrywanie nadużyć w sektorze publicznym 

Patryk Choroś PL

Podniesienie efektywności, sprawność w działaniu i skrupulatność w wypełnianiu misji społecznej to podstawowe korzyści z kompletnego wdrożenia platformy do przeciwdziałania nadużyciom.

Droga do AI: czym jest dziś i czym może stać się sztuczna inteligencja? 

Michał Kudelski PL

W latach 40-tych ubiegłego wieku, kiedy Warren McCulloch i Walter Pitts stworzyli matematyczny model sieci neuronowych, wydawało się, że droga do stworzenia sztucznego mózgu i sztucznej inteligencji stoi otworem.

Procurement integrity – zapobieganie niepożądanym zjawiskom w obszarze zakupowym 

Piotr Kramek PL

Organizacje i firmy muszą polegać na dostawcach zewnętrznych w celu zapewnienia przepływu towarów, wsparcia operacyjnego oraz dostarczania dóbr i usług do swoich klientów.

Jak zmienia się ochrona zdrowia dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych 

Piotr Kramek PL

Zmienia się model funkcjonowania oceny efektywności w systemie opieki zdrowotnej. Z podejścia opartego na liczbie realizowanych świadczeń zmierzamy w kierunku opieki medycznej bazującej na wartości czy też skuteczności leczenia.

Customer Intelligence – cz. 1. Wyzwania marketingu i oczekiwania klienta 

Dariusz Jańczuk PL

Analiza zgromadzonych danych to lepsze zrozumienie zachowań klientów, dzięki czemu organizacja może się kontaktować z nimi w bardziej inteligentny sposób. Jak to osiągnąć w praktyce?

Wsparcie analityki w wykrywaniu nadużyć w sektorze finansowym 

Marta Prus PL

Liczba nadużyć w sektorze finansowym stale rośnie. Szacuje się, że fraudy stanowią od 5 do 30% wszystkich przeprowadzanych transakcji.

Analityka w cyfryzacji sektora publicznego 

Patryk Choroś PL

Pod pojęciem cyfryzacji skrywa się cały szereg działań zmierzających do zbudowania skutecznie funkcjonującej gospodarki opartej o dane i usługi realizowane kanałami elektronicznymi. Ta gospodarka to przede wszystkim sprawne i przyjazne obywatelowi państwo.

Wydanie specjalne: How To Do IT [DO POBRANIA] 

Pobierz bezpłatnie raport specjalny poświęcony technologiom dla biznesu!

Zainteresował cię podejmowania lepszych decyzji dzięki analityce? Skontaktuj się z naszym partnerem:
Patryk Choroś
Business Development Director, SAS Polska
tel: 695 109 553
e‑mail: patryk.choros@sas.com

Wyzwania wynikające z poszerzania analitycznego spektrum. Część 1: diagnoza 

Miłosz Trawczyński PL

Nowoczesne firmy starają się upowszechnić analitykę, sprawić, aby stała się częścią ich działalności. Niestety napotykają na szereg trudności. Dlaczego tak się dzieje?

Wyzwania wynikające z poszerzania analitycznego spektrum. Część 2: remedium 

Miłosz Trawczyński PL

W jaki sposób platforma powinna uprościć codzienną analitykę?

Mariaż intuicji z analizą danych 

Laura Alber

Dzięki tradycji sprzedaży katalogowej sieć detaliczna Williams-Sonoma była przygotowana do tego, by gromadzić i wykorzystywać dane dostarczane przez klientów oraz pochodzące z innych źródeł.

Jak analiza danych pomaga wykrywać nadużycia? 

Paweł Surmak PL

Firmy są nieustannie narażone na różnego typu oszustwa nie tylko ze strony podmiotów zewnętrznych, ale też własnych pracowników oraz współpracowników.

Kłopoty z wiarygodnością danych 

Thomas C. Redman

Aby je rozwiązać, skup się na zarządzaniu, a nie na technologii.

Źródła zdjęć na stronie: materiały partnera


Najpopularniejsze tematy