X
Następny artykuł dla ciebie

Aby skutecznie poprawić jakość życia najuboższych mieszkańców świata znajdujących się na samym dole piramidy ekonomicznej, firmy powinny w pierwszej kolejności skupić się na prowadzeniu zdrowej, rentownej działalności gospodarczej, a nie na dobroczynności. Autorzy przedstawiają dwa główne problemy, z jakimi borykają się firmy kierujące ofertę do najbiedniejszych grup klientów. Są to modyfikacja zachowań konsumentów oraz zmiana metod wytwarzania i dystrybucji produktów. By pomóc przedsiębiorstwom zrozumieć, w jaki sposób te problemy wpływają na powodzenie potencjalnych projektów biznesowych, stworzyli mapę możliwości – narzędzie, która porządkuje pojawiające się szanse od najmniej złożonych i zasobochłonnych po te najtrudniejsze do realizacji. Do najłatwiejszych należą nowe możliwości dotarcia z przekazem marketingowym do pewnych grup konsumentów na rynkach rozwiniętych. Pośrodku plasuje się potencjał rynków rosnących: modyfikacje produktów, poszerzanie istniejących kanałów dystrybucji i tworzenie nowych. Najtrudniejsze są działania na rubieżach rynku i wprowadzanie na nich zupełnie nowych produktów, podbijanie obszarów rywali, wchodzenie w niezagospodarowane nisze, tworzenie nowych modeli biznesowych i wreszcie kreowanie całkiem nowego rynku.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy