X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Firmy nigdy nie rekrutowały tak wielu pracowników jak dziś. Nigdy nie wydawały na to takich sum pieniędzy. I nigdy nie robiły tego gorzej.

Przez większą część okresu powojennego wielkie korporacje zatrudniały pracowników w następujący sposób: specjaliści do spraw kadrowych opracowywali szczegółową analizę stanowiska, aby ustalić, z jakimi zadaniami będzie musiał poradzić sobie kandydat i jakie cechy powinien mieć. Następnie przeprowadzali ocenę stanowiska pod kątem jego dopasowania do struktur organizacyjnych i uzgadniali optymalne zarobki, szczególnie w porównaniu z zarobkami na innych posadach. Publikowano ogłoszenia, a kandydaci składali dokumenty. Kolejne zadanie polegało na przeglądzie kandydatów. Wiązało się z testami umiejętności, sprawdzeniem referencji, czasami – z testami osobowości lub inteligencji oraz z pogłębionymi rozmowami kwalifikacyjnymi, które pozwalały lepiej poznać kandydatów jako ludzi. W książce The Organization Man William H. Whyte pisał, że proces ten mógł trwać nawet tydzień. Po jego zakończeniu zwycięskiemu kandydatowi proponowano pracę. Większość wakatów na stanowiskach powyżej najniższych obsadzano osobami już pracującymi w firmie.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Rekrutacja pracowników to trudne zadanie »

Błędy rekrutacyjne, czyli co robić, gdy zatrudni się niewłaściwą osobę 

Liz Kislik

Czy zdarzyło Wam się zatrudnić osobę, która później nie spełniała pokładanych w niej nadziei? Jak rozwiązać taki problem? HBRP

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy