X
Następny artykuł dla Ciebie

Postawienie na duże, ambitne inicjatywy może okazać się mniej opłacalne.

Dziesięć lat temu profesor marketingu uczelni biznesowej INSEAD, Marcel Corstjens, omawiał z pracownikami międzynarodowego producenta paczkowanych dóbr konsumpcyjnych (consumer packaged goods – CPG) sposoby odmłodzenia jednej z jego największych marek. W trakcie trwających trzy dni warsztatów duże wrażenie zrobiła na nim godzinna prezentacja zespołu do spraw badań i rozwoju (B+R). Okazało się jednak, że Corstjens był pod tym względem osamotniony.

„Dostrzegłem w tej prezentacji wiele pomysłów, które można było rozwinąć – mówi – ale pod koniec wystąpienia wszyscy stwierdzili: »Okej, wróćmy do kwestii związanych z komunikacją marketingową i reklamą«, a później nikt nawet nie wspomniał o propozycjach zespołu B+R”. Nie jest tajemnicą, że firmy CPG są marketingowymi potęgami, ale to ewidentne lekceważenie pomysłów ze sfery badań i rozwoju zapadło Corstjensowi w pamięć. Wprawdzie pod względem nakładów na badania i rozwój przedsiębiorstwom CPG daleko do firm z sektorów zaawansowanych technologii i opieki zdrowotnej, ale niektórzy producenci dóbr paczkowanych przeznaczają na ten cel ponad miliard dolarów rocznie. Corstjens zadał sobie pytanie: „Jakie są ich zwroty z tych nakładów?”.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Kiedy pracownicy są nośnikami innowacji »

Jak pokonać wrogów innowacji – ciszę i strach 

Dawid K. Williams , Mary Michelle Scott

Pracownicy, którzy czują, że mają wsparcie i są doceniani, w sposób naturalny wprowadzają innowacje w każdej przestrzeni, na jaką mają wpływ.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy