X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Biznes zmienia się w zawrotnym tempie. Ambitne organizacje potrzebują wykwalifikowanych specjalistów, którzy szybko odnajdą się w nowych warunkach.

Jacques van den Broek, prezes Randstad Holding, opowiada o tym, jak pozyskać najlepsze talenty na rynku oraz jak radzić sobie z nieprzewidywalnością i złożonością. Rozmawia Joanna Socha.

Mamy do czynienia z dramatyczną zmiennością, którą doskonale oddaje termin VUCA(1). W jaki sposób nieustannie przeobrażające się otoczenie wpływa na trendy w obszarze zatrudnienia i pozyskiwania talentów?

Nieprzewidywalność utrudnia realizowanie planu działania. Mimo to dobrze funkcjonujące firmy są w stanie przygotować się na zmienność. Zasada jest prosta: jeżeli czekasz z założonymi rękoma, aż coś się wydarzy, wszystko może cię zaskoczyć. Dlatego warto mieć opracowany plan działania na wypadek różnych zdarzeń, bo wiele z nich da się przewidzieć, m.in. na podstawie danych demograficznych. Znając wiek swoich pracowników, jesteś w stanie oszacować, kiedy mogą opuścić twoją firmę. Jesteś w stanie założyć, jak świat cyfrowy będzie wpływał na zakres stanowiska pracy, i ocenić kompetencje zatrudnionych, zaplanować ich szkolenia. Trzeba cały czas rozmawiać z ekspertami, śledzić trendy, obserwować pracowników, dbać o to, by oni również mieli świadomość dokonujących się zmian.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy