X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

O tym, jak wygrywać bitwę o talenty nawet z dużo silniejszymi rywalami, mówi Claudio Fernández‑Aráoz, starszy doradca w firmie rekrutacyjnej Egon Zehnder, wykładowca na Harvard Business School oraz autor bestsellera It’s Not the How or the What but the Who nagrodzonego Gold Axiom Award w kategorii „najlepsza książka HR”. Rozmawia Joanna Socha.

W 2014 roku opublikował pan książkę o pozyskiwaniu najlepszych pracowników It’s Not the How or the What but the Who. Czy od tej pory coś się zmieniło w obszarze rekrutacji talentów?

Mamy dziś do czynienia z dramatyczną nieprzewidywalnością, którą doskonale oddaje termin VUCA. Oznacza on zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity). Myślę, że kiedy publikowałem książkę, niewielu zakładało, że może dojść do brexitu. Albo że prezydentem Stanów Zjednoczonych zostanie Donald Trump. Dynamiczne zmiany stwarzają zupełnie nowe warunki do zarządzania talentami. Organizacje muszą nie tylko zwracać uwagę na kompetencje kandydatów, na ich dopasowanie do konkretnego stanowiska, ale także – co znacznie ważniejsze – na potencjał kandydatów do rozwijania się, uczenia i zmieniania. Współpracujecie z Marshallem Goldsmithem, który wydał świetną książkę pod wiele mówiącym tytułem What Got You Here, Won’t Get You There. Uważam, że dziś jest jeszcze gorzej. To, co sprawiło, że znajdujesz się w danym miejscu, nawet nie pozwoli ci w nim pozostać, jeżeli nie jesteś elastyczny, nie adaptujesz się, nie zmieniasz się i nie rośniesz. Dlaczego? Bo praca się zmienia i wymagane kompetencje również ulegają zmianie. Potencjał ma kolosalne znaczenie, znacznie większe niż przed trzema laty, kiedy publikowałem książkę.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy