X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Jeżeli wydawało ci się, że testy należą do przeszłości, podobnie jak twoje szkolne lata, jesteś w błędzie. Niedawno przeprowadzone badania pokazują, że około 76% organizacji zatrudniających powyżej 100 pracowników w procesie rekrutacji zewnętrznej korzysta z takich narzędzi jak testy kompetencji i osobowości. Szacuje się, że w ciągu kilku najbliższych lat odsetek ten wzrośnie do 88%.

Celem tych testów nie jest tylko „odsiewanie” kandydatów na najniższe stanowiska. Wręcz przeciwnie, im wyżej w hierarchii znajduje się obsadzane stanowisko, tym większe prawdopodobieństwo, że pracodawca sięgnie po jakiegoś rodzaju test, który pomoże wyłonić kandydatów o najbardziej odpowiadających mu cechach i umiejętnościach. Ogólnoświatowe, szacunkowe dane sugerują, iż testy są wykorzystywane przy obsadzaniu 72% stanowisk średniego szczebla zarządczego oraz nawet 80% stanowisk wyższego szczebla, a w procesach rekrutacji kandydatów do najniższych ról używa się ich tylko w 59% przypadków. Jeżeli dotychczas nie spotkałeś się z tym zjawiskiem, może okazać się, że przy następnej próbie zmiany pracy przyjdzie ci poddać się takiej właśnie ocenie.

Co zrobić, aby jak najlepiej wypadać na testach rekrutacyjnych? Jak zabłysnąć i nie pozwolić, żeby stały się one przeszkodą w rozwoju zawodowym? Po piętnastu latach badań nad systemami oceny pracowników i kandydatów do pracy, a także po opracowaniu ponad 100 takich testów dla różnych organizacji, mogę powiedzieć, że niełatwo jest oszukać dobrze zaprojektowane narzędzia rekrutacyjne. Firmy korzystają z nich, aby wybrać osoby o cechach odpowiadających wymogom konkretnych stanowisk, a nowi pracownicy, którzy nieco „podkolorowali” swój wizerunek w procesie rekrutacji, szybko zostają zdemaskowani.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy