X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Sztuczna inteligencja (artificial intelligence – AI) przekształca biznes, chociaż nie dzieje się to w tak zawrotnym tempie, jak zakłada wielu ludzi. To prawda, że AI pomaga dziś podejmować decyzje w wielu dziedzinach – od zbierania plonów po udzielanie pożyczek bankowych – a na horyzoncie widać rozwiązania, które kiedyś uważano za mrzonki, takie jak całkowicie zautomatyzowana obsługa klienta. Technologie umożliwiające działanie AI – związane z platformami programistycznymi, ogromnymi mocami obliczeniowymi i przechowywaniem danych – rozwijają się w błyskawicznym tempie i stają się coraz bardziej przystępne cenowo. Wydaje się, że nadszedł czas, aby firmy zaczęły zarabiać na AI. Szacujemy, że w ciągu kolejnej dekady spowoduje ona wzrost globalnej gospodarki o 13 bilionów dolarów.

Technologia sztucznej inteligencji jest więc z pewnością bardzo obiecująca, ale wiele związanych z nią inicjatyw nie spełnia firmowych oczekiwań. Przeprowadziliśmy ankietę wśród tysięcy menedżerów wyższego szczebla i spytaliśmy, jak ich przedsiębiorstwa wykorzystują AI oraz zaawansowaną analitykę danych i jak dostosowują do nich struktury organizacyjne. Nasze dane pokazują, że tylko 8% firm realizuje podstawowe praktyki, które wspierają upowszechnianie AI na szeroką skalę. Większość przeprowadza jedynie doraźne programy pilotażowe lub wykorzystuje sztuczną inteligencję w pojedynczych procesach biznesowych.

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: AI i bazy danych nie muszą iść w parze? »

Aby korzystać ze sztucznej inteligencji, nie potrzebujesz dużych zbiorów danych 

Praful Saklani

Sztuczna inteligencja nie jest magiczną czarną skrzynką, lecz wysoce wyspecjalizowanym zestawem narzędzi.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy