W celu świadczenia Państwu jak najlepszych usług, wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawsze mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Waszych przeglądarkach lub konfiguracjach usługi.
Rozumiem Więcej
MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Newsletter
Harvard Business Review Polska MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
0

Powiadomienia

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Newsletter
Harvard Business Review Polska
Strategia
Zarządzanie i przywództwo
Marketing i sprzedaż
Technologie
Efektywność i finanse
Zarządzanie sobą
Wszystkie tematy
Harvard Business Review Polska
0

Powiadomienia

Menu Ukryj

Strategia

Zarządzanie i przywództwo

Marketing i sprzedaż

Technologie

Efektywność i finanse

Zarządzanie sobą

Wszystkie tematy

MagazynPrenumerataSzkoleniaKonferencjeWideoSklepKsiążkiPromocje
Newsletter
Powiększ tekst Pomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zarządzanie i przywództwo | Zarządzanie organizacją, Odpowiedzialność społeczna

Zasady realizowania podwójnej misji

Marissa Kimsey, Metin Sengul, Anne-Claire Pache, Julie Battilana
Artykuł z HBRP Nr 199 (wrzesień 2019)
Powiększ tekstPomniejsz tekst
Usuń
Ulubione
Drukuj
Podziel się
Zasady realizowania podwójnej misji

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Świat naciska na firmy, aby się zmieniały, czyli z mniejszą determinacją dążyły do zysków finansowych, a większą uwagę zwracały na swoje oddziaływanie na pracowników, klientów, społeczeństwo i środowisko. Nie wystarczą już doraźne inicjatywy, podejmowane w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, a presja jest wywierana z różnych kierunków.

Rosnące nierówności, których nie da się usprawiedliwić; coraz liczniejsze dowody na to, że zmiany klimatyczne będą mieć katastrofalne skutki; oraz świadomość inwestorów, że krótkoterminowa rentowność czasami stoi w sprzeczności z długoterminowym, zrównoważonym rozwojem – to powody, dla których coraz więcej przywódców biznesowych rozumie, że muszą dążyć zarówno do celów finansowych, jak i społecznych.

CZY ZNASZ TAJEMNICZY I NIEWIDZIALNY SKŁADNIK SUKCESU FIRMY? »

Kultura firmy 

Książki

Nowy kluczowy zasób strategiczny, którym jak najszybciej musisz zacząć zarządzać.
Poznaj tajemniczy składnik sukcesu firm: wykorzystaj go w swojej organizacji, by zwiększyć jej atrakcyjność wśród klientów i pracowników. W czasach, gdy wszystko można skopiować, to dobrze zarządzana kultura organizacyjna staje się wyróżnikiem gwarantującym sukcesy.

Jednak zmiana organizacyjnego DNA jest wyjątkowo trudna. Jak firma, która zawsze koncentrowała się na zyskach, ma właściwie wyważyć realizację obu misji? Konieczna jest przebudowa istniejącego modelu biznesowego. Trudno się zatem dziwić, że badacze regularnie odkrywają, iż w pogoni za rentownością firmy szybko rezygnują z celów społecznych.

Mimo to niektóre przedsiębiorstwa z powodzeniem realizują oba rodzaje zamierzeń. Na przykład amerykański producent odzieży sportowej Patagonia, który początkowo za swój priorytet uważał cele finansowe, z czasem zaczął poważniej traktować dobro społeczne. Inni zaczynają od celów społecznych, ale muszą osiągać przychody, aby kontynuować działalność. Klasycznym przykładem jest udzielający mikrokredytów laureat Nagrody Nobla Muhammad Yunus i jego Grameen Bank z Bangladeszu. Od dekady badamy, skąd biorą się sukcesy firm nastawionych na cele społeczne, a to, co ustaliliśmy na podstawie dogłębnych analiz jakościowych i ilościowych, może okazać się przydatne dla tradycyjnych przedsiębiorstw, które chcą realizować podwójną misję.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Horyzontalny czy wertykalny? »

Wpływ modelu zarządzania organizacją na efektywność pracy 

Zarządzanie i przywództwo | Produktywność, Zarządzanie organizacją Barbara Skrzecz-Mozdyniewicz

Poznaj różne modele zarządzania organizacją oraz ich wpływ na efektywność pracy.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Ten artykuł pochodzi z zamkniętych źródeł HBRP
Zamów Prenumeratę HBRP Advanced (pełne archiwum)
Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się »
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie
Zarządzanie sobą | Zarządzanie czasem, Mierzenie wydajności
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
John P. Kotter

Marissa Kimsey Pracownik naukowy Harvard University.

Metin Sengul Profesor nadzwyczajny Boston College.

Anne-Claire Pache Profesor ESSEC Business School.

Julie Battilana jest profesorem nadzwyczajnym Harvard Business School, specjalizującym się w zachowaniach organizacyjnych.

To artykuł z kategorii: Zarządzanie i przywództwo
Polecamy również:
Co każdy z nas powinien wiedzieć o polityce biurowej?
Zarządzanie sobą | Kooperacja, Kultura organizacyjna
Dana Rousmaniere
Jak zminimalizować stres przed i po urlopie
Zarządzanie sobą | Work life balance, Stres
Tristan Elizabeth Gribbin
Kiedy jednostka nie ma znaczenia
Zarządzanie i przywództwo | Przywództwo i zarządzanie ludźmi, Kierowanie zespołami
Michael J. Mauboussin
Jak najlepiej zakończyć spotkanie?
Zarządzanie sobą | Spotkania, Zarządzanie czasem
Paul Axtell
Jak poprawić koncentrację i być bardziej efektywnym? Poznaj cztery strategie
Zarządzanie sobą | Zarządzanie czasem, Mierzenie wydajności
Chris Bailey
Zarządzanie to nie przywództwo
Zarządzanie i przywództwo | Kierowanie zespołami, Przywództwo i zarządzanie ludźmi
John P. Kotter
Harvard Business Review Polska
Poznaj HBRP
PrenumerataAplikacjaRedakcjaInformacje dla autorówSklep biznesowyNewsletterCzęsto zadawane pytaniaPolityka prywatności
Współpraca
KontaktDla prasyPatronatyReklamaKariera
Dołącz do nas
FacebookLinkedInTwitterYoutubeInstagram
wydawca „Harvard Business Review Polska”

ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.
al. Niepodległości 18,
02-653 Warszawa

Dział obsługi klienta:
tel. 22 11 33 444
tel. 22 250 11 44
fax. 22 250 20 99
infolinia@hbrp.pl

© 2019 ICAN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności
  • Logowanie
  • Rejestracja