X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Czego liderzy biznesu mogą się nauczyć od amerykańskiej marynarki wojennej?

Marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych działa na linii frontu zmian klimatycznych. Zarządza aktywami o wartości dziesiątek miliardów dolarów na każdym kontynencie i każdym oceanie. Projektowanie i budowanie tych aktywów okrętów, łodzi podwodnych, samolotów, baz wojskowych i technologii trwa wiele lat, a ich eksploatacja całe dekady. To oznacza, że marynarka musi już dziś przewidzieć, jakiego rodzaju misje będzie zmuszona podejmować za 10, 20 lub 30 lat i jakie aktywa oraz infrastruktura będą jej potrzebne, aby te misje z sukcesem realizować. Musi tworzyć plany pod kątem potrzeb świata, który będzie istnieć w przyszłości.

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych nie ma złudzeń co do wyzwań, jakie wynikają ze zmian klimatycznych. „Presja wywierana przez te zmiany będzie wpływać na rywalizację o zasoby, a równocześnie obciążać gospodarki, społeczeństwa i instytucje rządowe na całej kuli ziemskiej stwierdza się w ostatnim wydaniuIndeks górny 1»Qaudrennial Defense Review« z 2014 roku. Efekty te potęgują zagrożenia, nasilając oddziaływanie czynników stresogennych za granicą. Chodzi przede wszystkim o ubóstwo, degradację środowiska naturalnego, brak stabilizacji politycznej i napięcia społeczne. Okoliczności te mogą tworzyć warunki do wzrostu aktywności terrorystycznej i innych form przemocy”.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Michael W. Toffel

Profesor zarządzania środowiskiem w Harvard Business School oraz współprzewodniczący seminarium Business and Environment.

Forest L. Reinhardt

Forest L. Reinhardt jest profesorem zarządzania w Harvard Business School. Napisał książkę Down to Earth: Aapplying Business Principles to Eenvironmental Management (Harvard Business School Press, 1999).

Bądź na bieżąco

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy