X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Zarządzanie wiedzą o podstawowym znaczeniu dla firmy

PREMIUM

(Nr 147, maj 2015)

Ian MacMillan, Martin Ihrig  · 13 min

Zarządzanie wiedzą o podstawowym znaczeniu dla firmy

Dzisiejsze rozmowy menedżerów o zarządzaniu wiedzą zazwyczaj bardzo szybko schodzą na tematy związane z wielkimi zbiorami danych i ich analizą. Trudno się temu dziwić: większość menedżerów ma obecnie dostęp do ogromnych ilości bogatych, skomplikowanych danych na temat klientów, operacji i pracowników, ale ich przełożenie na pożyteczną wiedzę okazuje się bardzo trudnym zadaniem. „Jeśli oddamy te megabajty danych we władanie właściwych ekspertów, używających odpowiednich narzędzi – tak sądzą menedżerowie – z pewnością wyłonią się z tego wspaniałe, strategiczne wnioski”.

Bez względu na to, jak łudząca jest perspektywa wykorzystania big data, skupienie się na niej w nadmiernym stopniu może doprowadzić firmy do zaniedbania jeszcze ważniejszej kwestii – właściwego zarządzania wszystkimi zasobami wiedzy: podstawowymi kompetencjami, obszarami wiedzy eksperckiej, własnością intelektualną i liczną rzeszą utalentowanych pracowników...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Ian MacMillan

Ian MacMillan jest profesorem w The Wharton School, jego zainteresowania i działalność skupiają się na takich dziedzinach jak innowacje, technologie i przedsiębiorczość.

Martin Ihrig

Profesor nadzwyczajny University of Pennsylvania i prezes I-Space Institute. Kieruje projektem Strategic and Entrepreneurial Management of Knowledge, realizowanym przez Sol C. Snider Entrepreneurial Research Center, jednostkę badawczą Wharton School.

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy