X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Firma Deloitte chciała stworzyć nowy system oceny efektywności pracowników. Zdecydowała, że jego znakami rozpoznawczymi będą: szybkość, sprawność, indywidualne podejście i ciągłe uczenie się, a podstawą – nowa metoda gromadzenia wiarygodnych danych na temat efektywności. Projektując nowy system, firma oparła się na trzech sposobach pozyskiwania danych: liczeniu godzin pracy, przeglądzie metodologii tworzenia ratingów i uważnym badaniu własnej działalności. W efekcie organizacja odkryła, że zarządzanie efektywnością pochłania niemal 2 miliony godzin rocznie i że z powodu subiektywizmu osoby oceniającej ratingi mówią więcej o kierownikach zespołów niż o ocenianych pracownikach. Na podstawie empirycznego badania najlepszych zespołów firma ustaliła, że z wysoką efektywnością najmocniej były skorelowane trzy stwierdzenia: „Współpracownicy bardzo się starają, aby pracować jak najlepiej”, „Inspiruje mnie misja organizacji” i „Każdego dnia mam okazję wykorzystywać swoje atuty”. Największa korelacja dotyczyła ostatniego zdania. Mając w ręku wszystkie te argumenty, firma przystąpiła do projektowania nowego systemu zarządzania efektywnością, opisanego w tym artykule.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy