X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Kiedy ludzie nie są w stanie pokonać dzielących ich różnic, dochodzi do sporów osłabiających produktywność. Można do nich nie dopuszczać, ujawniając kwestie sporne, zanim zespół zacznie pracę. Aby pomóc członkom grupy osiągnąć zrozumienie, menedżer powinien przeprowadzić pięć krótkich rozmów.

Konflikty w zespole mogą tworzyć wartość albo ją niszczyć. Dobry konflikt inicjuje pełną szacunku dyskusję i przynosi wzajemnie uzgodnione rozwiązania, często przewyższające jakością pierwotne propozycje. Zły konflikt sprawia, że członkowie grupy nie są w stanie pokonać dzielących ich różnic. Osłabia wydajność i paraliżuje innowacyjność.

Jednak to nie odmienne poglądy są źródłem problemu. Przyczyna najbardziej destrukcyjnych sporów leży głębiej i jest nią pozorne niedopasowanie sposobów działania członków zespołu, wynikające z wielu czynników, takich jak: osobowość, branża, rasa, płeć i wiek. Konwencjonalne podejście do takich konfliktów polega na rozstrzyganiu sporów w miarę ich ujawniania się lub na czekaniu z rozwiązaniem problemu, aż pojawią się jednoznaczne dowody jego istnienia. Jednak taktyka ta z reguły zawodzi, gdyż pozwala na zbyt długie kumulowanie się frustracji, co utrudnia pozbywanie się negatywnych uczuć i przywracanie zaufania.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Ginka Toegel

Profesor zachowań organizacyjnych i przywództwa w szkole biznesu IMD w Lozannie.

Jean-Louis Barsoux

Starszy pracownik naukowy w International Institute for Management Development (IMD).

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy