X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Rozmawiasz z kandydatką do pracy i pytasz ją: „Jak wyobrażasz sobie siebie za pięć lat?”. „Jako osobę świętującą piątą rocznicę zadania mi tego pytania przez szefa” – odpowiada kandydatka. Nie jest to żart najwyższego lotu, ale na jej konto zapisuje się to, że podjęła ryzyko. Dowcip świadczył o jej pewności siebie. Sugerował, że ma pogodne usposobienie i preferuje wesołą atmosferę w pracy. Prawdopodobnie nie popsuł on twojego zdania o kandydatce, a jest pewna szansa, że je poprawił.

To jeden z wniosków płynących z eksperymentów, w ramach których badano, jak ludzie reagują na próby wywołania wesołości w pracy. Badacze chcieli się dowiedzieć, jak na naszą percepcję kompetencji pracownika, jego statusu i pewności siebie wpływa sytuacja, w której opowiada on śmieszny, niezbyt śmieszny lub niestosowny dowcip. Zespół badaczy pod kierunkiem T. Bradforda Bitterly’ego z Wharton School posłużył się różnymi scenariuszami, w tym rozmową kwalifikacyjną i prezentacją biznesową, by przeprowadzić pionierskie badanie służące ustanowieniu związku przyczynowo‑skutkowego pomiędzy poczuciem humoru i statusem pracownika.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy