Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Zachowaliśmy energię start-upu w dużej firmie

Premium

· · 9 min
Zachowaliśmy energię start-upu w dużej firmie

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Powstała w Rzeszowie firma G2A.COM w ciągu kilku lat z małego sklepu internetowego zmieniła się w platformę aukcyjną i grupę o zasięgu globalnym, zatrudniającą ponad 700 osób. Dynamiczny rozwój pokazał założycielom, jak trudno w dużej organizacji utrzymać zaangażowanie, zapał i kreatywność, które w start‑upach są codziennością.

Początki G2A sięgają 2010 roku, gdy dwóch pasjonatów gier komputerowych założyło sklep internetowy i próbowało nawiązać bezpośrednią współpracę z dużymi wydawcami gier. Pierwsze kroki nie były łatwe. Nie udało nam się nawiązać bezpośrednich relacji z producentami, a tym samym nie mogliśmy ominąć pośredników i nie mieliśmy szans na zaoferowanie klientom lepszych cen. Jeździliśmy na międzynarodowe targi gier, jednak producenci i deweloperzy nawet nie chcieli z nami rozmawiać. Proponowaliśmy im spotkania, prosiliśmy, żeby tylko nas wysłuchali – nic z tego! Podobne próby podejmowaliśmy przez półtora roku. W końcu zdaliśmy sobie sprawę, że jesteśmy zbyt mali, aby duzi gracze traktowali nas poważnie. Dlatego postanowiliśmy zmienić model biznesowy G2A i zdecydowaliśmy się na platformę aukcyjną, za pomocą której może handlować wiele stron. Chcieliśmy łączyć dystrybutorów z graczami, ale równocześnie umożliwić sprzedaż z drugiej ręki prywatnym użytkownikom. Liczyliśmy, że taki model pozwoli nam na szybszy wzrost.

Nasz pomysł na platformę był efektem obserwacji trendów na rynku gier komputerowych. Producenci zaczęli odchodzić od sprzedaży gier w pudełkach z nośnikami w postaci płyt CD, a zamiast tego ciężar sprzedaży przeniósł się do Internetu. Klienci dokonują zakupu klucza elektronicznego, który następnie mogą aktywować za pomocą strony internetowej producenta, dystrybutora bądź innej platformy, takiej jak na przykład Steam czy należący do CD Projekt GOG. To najpopularniejszy obecnie sposób kupowania dostępu do gier przez graczy z całego świata. Zaczęliśmy współtworzyć ten kanał, opracowując platformę, za pomocą której różne strony mogą handlować kluczami aktywacyjnymi do gier i aplikacji, i wyposażając ją w ponad 200 metod płatności, pokrywających prawie wszystkie kraje świata.

Zostało 84% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »