X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wyzwania sprzedażowe w wielokanałowym świecie

PREMIUM

(Nr 147, maj 2015)

Barry Trailer  · 6 min

Wyzwania sprzedażowe w wielokanałowym świecie

Wraz z rozwojem technologii zwiększa się presja na menedżerów sprzedaży, by podejmowane przez nich decyzje były szybsze i równocześnie bardziej trafne. W jakich obszarach menedżerowie sprzedaży napotykają nowe, nieznane dotąd problemy?

Coraz silniejszym wyzwaniem dla działów sprzedaży jest stale wydłużający się czas przygotowania handlowców do pracy. Dziś klienci są o wiele lepiej poinformowani i znacznie mniej cierpliwi niż jeszcze kilka lat temu. To powoduje, że sprzedawca ma coraz mniejszy wpływ na wybory klientów. Od 50 do 90% decyzji zakupowych jest podejmowanych, zanim dojdzie do rozmowy z przedstawicielem handlowym. Gdy klienci przeczytają w Internecie recenzje, artykuły na temat produktów i usług, oceny użytkowników, wypowiedzi na forach internetowych, to rozmowa z przedstawicielem handlowym nie jest im już potrzebna. Jeśli jednak się zdecydują na rozmowę z przedstawicielem, to oczekują od niego błyskawicznych odpowiedzi, doskonałego przygotowania i tego, że całą „pracę domową” odrobi on za nich.

Dzieje się tak nie tylko w kontakcie z konsumentami, ale również w segmencie B2B...

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy