X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wysypiaj się i bądź lepszym przywódcą

PREMIUM

(Nr 189, listopad 2018)

Christopher M. Barnes  · 8 min

Wysypiaj się i bądź lepszym przywódcą

Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!

Menedżerowie potrzebują więcej wypoczynku. Dowiedz się, w jaki sposób możesz go sobie zapewnić.

Ile godzin przesypiasz każdej nocy? Większość z nas wie, że zalecana długość snu wynosi osiem godzin, ale ponieważ zobowiązania zawodowe, rodzinne i towarzyskie często pochłaniają więcej niż 16 godzin na dobę, rachunek po prostu się nie zgadza. Być może uważasz, że wystarczy przespać cztery lub pięć godzin, aby całkiem dobrze funkcjonować. Może przyzwyczaiłeś się do spania w samolocie, zmian stref czasowych i pracy do białego rana raz na jakiś czas. Możliwe nawet, że uważasz niedobór snu za powód do dumy.

Jeśli tak postępujesz, nie jesteś wcale odosobnionym przypadkiem. Chociaż szeregi orędowników zdrowego snu zdecydowanie rosną – z takimi osobami jak Arianna Huffington1 i Jeff Bezos na czele – wygląda na to, że znaczny odsetek ludzi, a szczególnie amerykańskich menedżerów wyższego szczebla, nie wysypia się, jak należy. Według najnowszych danych z National Health Interview Survey2 odsetek Amerykanów, którzy śpią nie więcej niż sześć godzin na dobę (co stanowi minimalną długość dobrego nocnego wypoczynku dla większości ludzi), wzrósł z 22% w 1985 roku do 29% w 2012 roku. Międzynarodowe badanie przeprowadzone w 2017 roku przez ośrodek edukacyjny Center for Creative Leadership wykazało, że wśród przywódców problem jest jeszcze poważniejszy: 42% z nich przesypia każdej nocy zaledwie sześć godzin lub nawet mniej.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Sen a sprawiedliwość »

Niewyspani sędziowie wydają surowsze wyroki 

Christopher M. Barnes

Całkiem możliwe jest to, że wśród menedżerów biznesowych efekt ten jest jeszcze bardziej widoczny.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Trzy tytuły – trzy perspektywy HBRP.pl, ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy