X
Zdobądź pewne komepetencje w niepewnych czasach
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Wyróżnianie się przez upraszczanie

PREMIUM

(Nr 153, listopad 2015)

Szymon Midera PL  · 8 min

Wyróżnianie się przez upraszczanie

W 2009 roku Bank Pocztowy stworzył ofertę produktową dopasowaną do potrzeb niezamożnych klientów instytucji finansowych. Rozległa sieć dystrybucji zapewniła bankowi szybki rozwój, plasując go w latach 2010–2012 w ścisłej czołówce instytucji notujących najszybszy wzrost liczby klientów. W 2013 roku bank utracił impet i potrzebował nowej strategii. Regulator wprowadził szereg zmian, które znacząco zwiększyły koszty ponoszone przez banki. Równocześnie nasiliła się konkurencja w segmencie niezamożnych klientów. Dodatkową siłą wymuszającą zmianę strategii był większościowy akcjonariusz Banku Pocztowego. Wszystkie te czynniki skłoniły zarząd do poszukiwania nowych kierunków rozwoju. Recepta na złożone i zmienne otoczenie rynkowe okazała się prostota. „Gdy postawiliśmy sobie za cel stać się najprostszym bankiem na rynku – mówi Szymon Midera, prezes Banku Pocztowego – zajęliśmy się upraszczaniem nie tylko produktów, ale także całej organizacji, na czele z procedurami, procesami i komunikacją”. Strategia upraszczania pozwoliła Bankowi Pocztowemu na powrót na ścieżkę wzrostu. W I półroczu 2015 roku w wielu obszarach osiągnął wyniki powyżej średniej dla sektora bankowego.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 99% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy