X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Innowacje technologiczne pojawiają się szybciej, niż współczesne organizacje są w stanie je przyswajać i wdrażać. Trend ten dostrzegają nie tylko przedsiębiorcy, ale też światowi liderzy.

Technologie informacyjne, sztuczna inteligencja, rewolucja przemysłowa 4.0 były jednymi z ważniejszych tematów tegorocznego forum ekonomicznego w Davos. Analitycy firmy Gartner także wskazują na rosnące znaczenie nowych technologii w biznesie i ich transformacyjną funkcję. Przewidują na przykład, że do 2020 roku 30% przychodów z handlu elektronicznego będzie generowanych dzięki wyszukiwaniom głosowym i wizualnym. Dzięki technologii blockchain wartość kryptowalut w systemie bankowym sięgnie miliarda dolarów. Sztuczna inteligencja w ciągu najbliższych 7 lat przyczyni się do wyeliminowania 1,8 miliona stanowisk pracy, ale jednocześnie dzięki niej zostanie stworzonych 2,4 miliona nowych. W 2020 roku 95% nowych produktów trafiających na rynek będzie zawierało elementy technologii internetu rzeczy. Zmiany te wstrząsną dotychczasowymi modelami biznesowymi i będą wymagały od przedsiębiorców podjęcia intensywnych działań adaptacyjnych. Co ważne, nie ma dzisiaj branży, która mogłaby te trendy zignorować.

W bieżącym numerze HBRP dołączamy się do tych prognoz i analiz. Dodatkowo w ramach drugiej już edycji naszego projektu „How to do IT” staramy się wskazać praktyczne implikacje rozwoju technologicznego dla współczesnych, polskich przedsiębiorstw. „How to do IT” to nie tylko nazwa cyklu publikacji, które prezentujemy Państwu m.in. w tym numerze, ale też nazwa think tanku, który te treści tworzy, będącego wspólnym przedsięwzięciem „Harvard Business Review Polska” i pięciu wiodących dostarczycieli rozwiązań IT, firm: Astor, Dell, Sage, Salesforce i SAS.

Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!

Naszą misją jest nie tylko rozpowszechnianie praktycznej, biznesowej wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii, ale też łączenie przedsiębiorców i menedżerów z dostawcami rozwiązań technologicznych. Naszym celem jest dostarczanie inspiracji oraz narzędzi dotyczących biznesowych aspektów nowych technologii. Realizujemy te zadania dzięki publikacji artykułów w drukowanej i elektronicznej wersji magazynu, organizacji webinariów, debat i spotkań łączących przedsiębiorców i partnerów projektu, przekazywaniu wiedzy za pomocą mediów społecznościowych oraz biuletynu informacyjnego, współpracy z najlepszymi na rynku ekspertami w obszarze IT.

Mamy nadzieję, że „How to do IT” będzie dla czytelników i widzów platformą, gdzie spotykają się świat biznesu i świat nowych technologii. Przestrzenią wymiany myśli, doświadczeń. Zapraszamy do lektury.

Przeczytaj teksty ekspertów »

Jak unikać błędów przy robotyzacji 

Renata Poreda PL, Jarosław Gracel PL

Robotyzacja i automatyzacja procesów produkcyjnych to naturalny etap przygotowania przedsiębiorstwa do przemysłu 4.0.

Zanim rozpocznie się wdrożenie 

Radomir Bordon PL

Nim jeszcze firma zdecyduje się na transformację technologiczną, powinna włączyć IT w proces podejmowania kluczowych decyzji w przedsiębiorstwie.

Informacja zarządcza w MŚP – niewykorzystany potencjał 

Piotr Kwiatkowski PL

Poznaj rozwiązania Business Intelligence, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom generować profesjonalne raporty bez potrzeby angażowania zewnętrznych firm eksperckich.

Marketing, sprzedaż i obsługa klienta nastawione na dane 

Piotr Kwiatkowski PL

25 maja zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych. Większość firm wciąż nie dostosowała swojej działalności do wymagań prawnych. Czy firmy stać na takie ryzyko?

Gospodarka analityczna 

Alicja Wiecka PL

Postępująca cyfryzacja i związany z nią wysyp innowacyjnych produktów czy usług spowodowały, że analityka przestała być postrzegana wyłącznie jako pożyteczne narzędzie wspierające innowacje.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy