X
Następny artykuł dla Ciebie
Wyświetl >>

Wróciłem, bo firma mnie potrzebowała

PREMIUM

(Nr 153, listopad 2015)

Yang Yuanging, Adi Ignatius  · 6 min

Wróciłem, bo firma mnie potrzebowała

Yang Yuanqing objął władzę w firmie Lenovo w 2001 roku, kiedy jej założyciel Liu Chuanzi przeszedł na stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej. Yang pełnił tę funkcję przez trzy lata, po czym zastąpił Liu w roli przewodniczącego i razem z nim w 2005 roku przeprowadził przejęcie działu komputerów osobistych koncernu IBM, w wyniku którego Lenovo zostało trzecim co do wielkości producentem komputerów na świecie. W 2009 roku, kiedy w efekcie globalnej recesji sytuacja zaczęła się pogarszać, rada poprosiła Yanga, aby powrócił na stanowisko prezesa. Yang zdołał uzdrowić Lenovo, realizując strategię, którą przedsiębiorstwo nazwało: „obrona i atak”. Polega ona na bronieniu zajmowanej pozycji na podstawowym dla firmy rynku pecetów (Lenovo jest obecnie największym producentem komputerów na świecie) i równocześnie na wkraczaniu w nowe obszary rozwoju, takie jak urządzenia mobilne i usługi w chmurze. Na początku 2014 roku firma wydała 2,3 miliarda dolarów na przejęcie od IBM działu niskomarżowych serwerów oraz 2,9 miliarda dolarów na zakup jednostki Motorola Mobility od koncernu Google.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że interesują cię treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia dajemy ci sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Sprawdź hbrp.pl/newsletter.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Cieszymy się, że jako zalogowany użytkownik sięgasz po praktyczne treści dostarczane przez „Harvard Business Review Polska”. Każdego dnia staramy się wyposażać cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Zostań prenumeratorem HBRP i ciesz się wiedzą bez ograniczeń. Sprawdź na hbrp.pl/prenumerata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Jako prenumerator „Harvard Business Review Polska” wiesz, że każdego dnia wyposażamy cię w sprawdzone rozwiązania problemów biznesowych. Nie chcesz przegapić żadnej praktycznej wskazówki? Zapisz się na nasz newsletter! Więcej na hbrp.pl/newsletter.

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Powiązane artykuły


Bądź na bieżąco


Najpopularniejsze tematy